סמוטריץ'
סמוטריץ'צילום: ערוץ 7

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', יו"ר האיחוד הלאומי, לא מבין את דרישת הליכוד לקבל התחייבות מליברמן ולפיה הוא לא יתמוך בממשלת שמאל של ''כחול לבן'' שתישען מבחוץ על הרשימה המשותפת.

''לא מבין את החברים שלי שמנסים להוציא מליברמן בכח התחייבות שלא להיות גשר לממשלת מיעוט של השמאל והערבים. זה דווקא רעיון לא רע בכלל", כתב סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו.

הוא הסביר כי ''ממשלה כזו לא תחזיק מעמד יותר מידי זמן ולאחריה הימין ינצח בבחירות בענק. תוך כמה חודשים תהיה בישראל ממשלת ימין שתשקף את הרוב הימני שיש בחברה הישראלית.

''הרצון של הרוב המוצק הזה עוות בשתי מערכות הבחירות האחרונות בגלל גניבת הדעת של ליברמן וקנאתו האישית בנתניהו. מהלך כזה יחשוף את פרצופו האמיתי של ליברמן ויגדיר אותו עמוק בשמאל. יכול בהחלט להיות שזה הפתרון הכי טוב למשבר שאנחנו מצויים בו", הוסיף סמוטריץ'.

מוקדם יותר הגיב ח״כ אביגדור ליברמן לטענות בליכוד, ולפיהן ליברמן יתמוך בממשלת מיעוט של ''כחול לבן'' שתוקם עם תמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת.

''אין לנו שום כוונה להתייחס לא לספין הזה ולא לספינים אחרים. רוצים לשבת איתנו למו"מ קואליציוני רציני, קודם שיפרקו את הגוש החרדי-משיחי ואז נדבר על הכל. המתווה שלנו עדיין בתוקף ומונח על השולחן״, אמר ליברמן.

״לפני 5 ימים פנה ראש צוות המו"מ של "ישראל ביתנו", ח"כ עודד פורר, לליכוד על מנת לפתוח במו"מ על קווי היסוד להקמת ממשלת אחדות. עד לרגע זה לא התקבלה שום תגובה. המסקנה מכך היא שאת הליכוד לא מעניינים קווי יסוד או הקמת ממשלת אחדות, אלא אך ורק כיסא רה"מ וכיסאות השרים", טען.