אסון בכביש 6

ענת רוזנברג בת ה-12 ואמה, אירנה דובינסקי מקריית ים, נהרגו בתאונה הקטלנית בכביש 6, סמוך למחלף בן שמן.

רוזנברג הייתה תלמידת חטיבת ביניים בבית הספר "רודמן", ואחותה אליסה בת השבע שנפצעה בתאונה למדה בבית הספר היסודי "אורים".

אגף החינוך של עיריית קריית ים, בתיאום עם משרד החינוך במחוז חיפה, יפתחו מחר את בית הספר למרות חופשת סוכות, ויפעיל פסיכולוגים שייפגשו עם חבריה של ענת לספסל הלימודים.

לאחר התאונה, הצליחו צוותים רפואיים ליילד את התינוק שהיה ברחמה ולהעבירו לטיפול רפואי בבית החולים שיבא שבתל השומר. נמסר כי מצבו מוגדר אנוש.

חקירת התאונה העלתה כי ככל הנראה הרכב הפרטי שבו נסעו השתיים הוא שפגע תחילת במעקה הבטיחות של הכביש, סמוך למחלף בן שמן.

הרכב, שבו נהג אבי המשפחה, הוטח בחזרה לכביש כתוצאה מהפגיעה והסתובב על צירו. רכב מסחרי, שנסע אף הוא לכיוון צפון, פגע שניות לאחר מכן חזיתית ובעוצמה בצדו הימני של הרכב הפרטי. מהחקירה הראשונית של המשטרה עדיין לא ברור מדוע סטה האב עם רכבו ופגע במעקה הבטיחות.

האב שנפצע קל בתאונה הקטלנית פונה לבית החולים תל השומר לאחר שהתינוק יולד, נקבע מותה של האם. לאחר מכן נסע האב לבית החולים בילינסון כדי להיפרד מבתו הגדולה, ששם נקבע מותה.

מצבה של הילדה השנייה, בת 7, מוגדר קל והיא עוברת בדיקות CT במחלקת טיפול נמרץ בתל השומר. מצבם של ששת נוסעי הרכב המסחרי, בהם שלושה ילדים, מוגדר קל עד בינוני.

פרופ' אמיתי זיו, סגן מנהל בית החולים שיבא, אמר כי האם, בשבוע ה-32 להריונה, "הגיעה במצב של מוות קליני. חילצנו את היילוד בניתוח קיסרי, במצב של מוות קליני. הצוותים עשו החייאה מלאה והוא חזר לדופק ונשימה, אבל מצבו אנוש, הוא מטופל בטיפול נמרץ ואנחנו נאבקים על חייו. מותה של האם נקבע אחרי הלידה".

מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה כי מתחילת שנת 2019 נהרגו 262 בני אדם בתאונות דרכים לעומת 240 בתקופה המקבילה אשתקד. מבין ההרוגים 50 ילדים ונערים עד גיל 19.