מקווה
מקווהiStock

בית הדין למשמעת של עובדי המדינה הרשיע לאחרונה בלנית ממקווה בצפון הארץ לאחר שביצעה "בדיקה דקדקנית" בגופה של אישה שהגיעה לטבול. כך דווח באתר ''וואלה''.

בית הדין קבע כי הבלנית "כשלה בחדירה לפרטיותה ופגעה באוטונומיה על גופה". למעשה, הבלנית הפרה את חוזר מנכ"ל המשרד לשירותי דת שפורסם בעבר במטרה להעניק שירותים משופרים לציבור הטובלות, תוך שמירה על צניעותן ופרטיותן.

הבלנית טענה כי היא פעלה כראוי בהתאם להלכה וכפי שהדריכו אותה. בית הדין הרשיע אותה בפגיעה במשמעת, אי קיום נהלים והתנהגות שאינה הולמת עובדת מדינה. חרף טענת הטובלת, בית הדין לא מצא כי במעשיה הטרידה הבלנית מינית את הטובלת.

במסגרת הסדר טיעון, הוטלו על הבלנית אמצעי משמעת של נזיפה חמורה, הפקעת משכורת אחת והורדה בדרגת שכר אחת למשך שנתיים.

עו"ד שרה וינברג מארגון "עתים" שייצגה את הטובלת, הגיבה להחלטת בית הדין: "סוף סוף בית הדין המשמעתי אומר בריש גלי - יש גבול, אי אפשר להשתמש בטיעונים הלכתיים כביכול כתירוץ לבצע מעשים פוגעניים, שלמעשה גם רחוקים מההלכה היהודית כמזרח ממערב.

''מאז עתירת עתים לבג"ץ ושינוי הנהלים בהתאם, אנו עדים גם לשינוי תפיסה של הבלניות והמועצות הדתיות ביחס לזכותן של נשים במקוואות, ודווקא משום כך יש להוקיע מכל וכל התנהלות כמו של אותה עובדת. אנו מברכים על התקדים החשוב הזה ומקווים שלא נאלץ להשתמש בו, אך בה בעת מקווים גם כי בית הדין לא יהסס לפעול אם יתגלו עובדי ציבור נוספים המשתמשים בכוחם לרעה במסגרת הממסד הדתי", הוסיפה וינברג.