גנץ מקבל את המנדט מהנשיא ריבליןלע"מ

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, התקשר הערב (רביעי) לראשי מפלגות גוש הימין והציע להם להיפגש איתו. הוא שמע מכולם תשובה דומה: תוכל לשוחח איתנו דרך צוות המו''מ של בלוק הימין.

הראשון אליו התקשר גנץ היה יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן שהשיב ללא היסוס כי הוא אינו מעוניין להיפגש משום שהליכוד מייצג את מפלגת יהדות התורה כחלק מבלוק הימין.

דקות אחר כך ניסה גנץ את מזלו אצל יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני וזכה ממנו לאותה תגובה.

גם יו"ר הבית היהודי-איחוד לאומי, שר החינוך רפי פרץ, הבהיר לגנץ כי ייפגש עימו רק כנציג של בלוק הימין.

יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, ויו"ר הימין החדש, איילת שקד, אמרו לגנץ כי יהיו מוכנים לשוחח איתו בהמשך, לאחר שיתבררו תוצאות המפגש בין צוותי המשא ומתן של כחול לבן והליכוד שנקבע ליום ראשון.

יו״ר הימין החדש, ח״כ נפתלי בנט אמר לגנץ כי חיוני שקודם כל ייפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויקדם הקמת ממשלת אחדות רחבה על בסיס מתווה הנשיא, שכן זו האפשרות היחידה להקמת ממשלה. הוא ציין שחשוב לבוא למו״מ בלב פתוח ולא לפסול את נתניהו, החרדים או המתיישבים.

בנט הבהיר שהוא חלק מגוש הימין ומחויב לגוש. השניים סיכמו כי יעמדו בקשר לאחר פגישת גנץ-נתניהו.

בהמשך התקשר גנץ ליו״ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ' והציע לו להיפגש עימו.

השר סמוטריץ' בירך את ח"כ גנץ על קבלת המנדט והביע את תקוותו להקמת ממשלת אחדות רחבה, שלא תוכל אמנם לקדם סוגיות ששנויות במחלוקת אבל תתמקד באתגרים הרבים שניצבים לפתחה של מדינת ישראל ושאפשר להגיע לגביהם להסכמות רחבות. הוא הודה לח"כ גנץ על הזמנתו אולם מסר שהוא מחויב לגוש הימין וביקש שהמו"מ ינוהל במשותף עם כל מפלגות הימין באמצעות נציגיהן השרים לוין ואלקין.

השר סמוטריץ' הדגיש שמפלגות הימין באות למו"מ בידיים נקיות ומתוך כוונה להצליח לכונן ממשלת אחדות לאומית ציונית רחבה ללא פסילות - לא של אנשים, לא של ציבורים, ולא של מפלגות.

האחרון אליו התקשר יו"ר כחול לבן היה ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו. בשיחה, הדגיש גנץ את רצונו בהקמת ממשלת אחדות ליברלית רחבה. גנץ הציע לנתניהו להיפגש והוא השיב שיחזור אליו בנושא.

בינתיים קבע צוות המשא ומתן של כחול לבן כאמור, להיפגש ביום ראשון בצהריים עם צוות המשא ומתן של הליכוד. באותו יום תתקיים פגישה גם עם צוותי ישראל ביתנו.

ביום שלישי ייפגש הצוות של כחול לבן עם נציגי העבודה והמחנה הדמוקרטי.