טראמפ ופוטין
טראמפ ופוטיןצילום: רויטרס

בעקבות הודעת ארה"ב כי היא מתכוונת לשלוח כוחות להגן על שדות הנפט במזרח סוריה, משרד ההגנה במוסקבה תקף בחריפות את ההחלטה האמריקאית וטען כי "מדובר בשוד נפט ברמה בינלאומית".

שר ההגנה האמריקאי, מארק אספר הודיע ביום שישי כי ארה"ב מתכוונת לשלוח כוחות צבא על מנת להגן על שדות הנפט במזרח סוריה, צעד שיתבצע בשיתוף פעולה עם כוחות "סוריה הדמוקרטית" בהנהגת הכורדים, במטרה למנוע משדות הנפט ליפול לידיהם של אנשי דעאש שעדיין נמצאים באזור.

שר ההגנה האמריקאי לא פירט מהי כמות הכוחות שתישלח למזרח סוריה והאם מדובר בכוחות רגליים בלבד. בתגובה להודעת ארה"ב תקף משרד ההגנה במוסקבה בחריפות את ההודעה האמריקאית וטען כי צילומי לווין מוכיחים כי כוחות אמריקאים ליוו שיירות סוריות של מבריחי נפט, וכי הצעד האמריקאי המתוכנן הוא "שוד ברמה בינלאומית" לדברי בכירי משרד ההגנה במוסקבה.

"לארה"ב אין שום מנדט תחת החוק הבינלאומי או האמריקאי להגביר את הנוכחות הצבאית שלה בסוריה. הצעד שלה אינו מונע מתוך דאגה אמיתית לאזור. לכן הפעולות הנוכחיות של וושינגטון - לכידה ושמירה צבאית של שדות הנפט במזרח סוריה – הם במילים פשוטות שוד ברמה הבינלאומית. כוחות ארה"ב וחברות אבטחה פרטיות במזרח סוריה מגנים של מבריחי נפט שמרוויחים מעל 30 מיליון דולר בחודש", נמסר ממשרד ההגנה הרוסי, שגם פירסם תצלומי לווין ממזרח סוריה המוכיחים לדברי בכירי משרד ההגנה במוסקבה כי הכוחות האמריקאים המוצבים באזור סייעו למבריחי הנפט להוציא כמויות גדולות של נפט משדות הנפט במזרח סוריה.