שלמה (מומו) פילבר
שלמה (מומו) פילברPhoto by Miriam Alster/FLASH90

עו"ד דרור ארד איילון, פרקליטו של שלמה פילבר, הבהיר הבוקר (שני) כי חקירת הבכירים במטה הליכוד בחשד להטרדת עד המדינה שלמה פילבר לא נפתחה בעקבות הגשת תלונה מצידו של פילבר.

"פילבר לא הרגיש מוטרד בזמן אמת וגם לא בדיעבד. ההפגנה מול ביתו לא שונה משום מחאה אחרת מול משכנם של ממלאי תפקידים", אמר עורך הדין בראיון בגלי צה"ל.

עם זאת, בחדשות 13 דווח מפי גורמים במשטרה כי החקירה נפתחה בעקבות הודעה שמסר פילבר למשטרה על האירוע.

המשטרה החרימה את הטלפונים הניידים של יועצי ראש הממשלה בנימין נתניהו, כחלק מחקירת החשד להטרדת עד המדינה שלמה פילבר בתקופת הבחירות לכנסת.

החקירה ביחידת להב 433 החלה בעקבות סרטון שהופץ ברשת בימי הקמפיין, בו נראה לכאורה רכב מקושט סמוך לביתו של פילבר. מהרכב הושמעו קריאות לעבר פילבר שחתם על הסכם עד מדינה בתיק 4000.

במסגרת הפרשה נחקרו במשטרה שניים מהאנשים הקרובים ביותר לראש הממשלה, אחד מהם הוא דובר משפחת נתניהו עופר גולן שהיה מנהל קמפיין הליכוד. עורך דינו של גולן, עמית חדד, אמר כי "מדובר בהאשמות מופרכות וחסרות שחר שטוב היה אם לא היו נחקרות בכלל. בעוד שלמר גולן אסור להתבטא בנושא כדי שלא לשבש חקירה, דבר החקירה מודלף באופן לא חוקי.

''אין לנו ספק שבסופו של דבר התיק נגד מר גולן יסגר מהטעם הפשוט - הוא מעולם לא הטריד את עד המדינה פילבר או כל עד אחר", הדגיש עו"ד חדד.

מטעמו של ראש הממשלה נתניהו נמסר אמש: "הרדיפה לא נפסקת לרגע. עוד לא יבש הדיו על אלף העמודים של טענות ההגנה שהגישו פרקליטיו של ראש הממשלה בשימוע, וכבר חוקרים את כל סביבתו הקרובה. המטרה ברורה: לנטרל את יכולתו של ראש הממשלה להיאבק בדעת הקהל מול שיטפון ההדלפות הבלתי פוסק נגדו באמצעות פגיעה במקורביו. שערורייה".

במשטרה אישרו שקיימת חקירה בחשד להטרדת עד, וציינו כי ''החקירה מתנהלת בליווי ופיקוח של פרקליט המדינה ובאישור היועץ המשפטי לממשלה. מעבר לאמור ומטבע הדברים לא נוכל להרחיב בפרטים נוספים מחקירות מתנהלות''.