אביב כוכבי
אביב כוכביצילום: דובר צה"ל

הרמטכ''ל רא''ל אביב כוכבי נאם בטקס סיום קורס הקצינים בבה"ד 1 והתייחס לניסיונות של ארגונים חרד''ל'ים להנחות את חיילי צה''ל כיצד לנהוג בשירות משותף עם חיילות.

״לאורך השנים, וגם לאחרונה, אני נתקל בניסיונות של גורמים מחוץ לצבא להכתיב כללי התנהגות לחיילים, כמו למשל, להפיץ הנחיות בנושא השירות המשותף לנשים וגברים בצה״ל", אמר כוכבי.

''אני מבקש להיות חד וברור בעניין הזה - מי שקובעים את הפקודות, הנהלים והנורמות בצה״ל הם אך ורק, אך ורק המפקדים, ואני בראשם״.

באשר לשירות הנשים בצה״ל אמר כוכבי כי ''הטקס הזה, עם 70 קצינות, מדבר בעד עצמו. הנשים המשרתות בצה״ל הן מקור עוצמה וכוח, ותרומתן עצומה בכל יחידות הצבא. נשים וגברים ימשיכו לשרת במשותף, כמקשה אחת למען מטרה אחת למען מדינת ישראל״.

הרמטכ''ל פנה אל הקצינים הטריים שסיימו את הקורס בבה"ד 1: ״בעוד רגע יופקדו בידכם בניה ובנותיה של החברה הישראלית. היו קשובים, היו הוגנים והיו אנושיים. אין כוח רתימה חזק מזה. שבו לשיחה עם חייל שבמהלך מסדר הבוקר ראיתם שפניו נפולות. זכרו לעודד ולשבח את התקדמות המחלקה, חזקו חייל שמתקשה לגמור את המסלול, ודעו לשחרר לביתה חיילת הזקוקה לכך״.

''שמונה חוקים היו לארגון ׳השומר׳, שהיה למופת של אחריות לאומית, והראשון שבהם קבע: ״קודם כל היה אדם״. וכך אני, בתורי, דורש מכל אחד מכם לממש את היסוד הראשון: קודם כל היה אדם", אמר כוכבי בטקס.