דוד אלחייני מתבשר שנבחר לתפקיד יו"ר מועצת יש"עדוברות

מועצת יש"ע בחרה את ראש מועצת בקעת הירדן, דוד אלחייני לתפקיד יו"ר המועצה החדש.

אלחייני גבר על המועמד יגאל להב, ראש מועצת קרני שומרון, כשזכה ב-13 קולות, לעומת 12 ללהב.

הוא יחליף בתפקיד את ראש מועצת קדומים חננאל דורני שכיהן בתפקיד מאז נובמבר 2017.

יו"ר מועצת יש''ע היוצא חננאל דורני שוחח עם אלחייני ואיחל לו בהצלחה בתפקידו. "אני מאחל הצלחה רבה לידידי דוד אלחייני, אני משוכנע ובטוח כי הוא יוביל בהצלחה את ההתיישבות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן על עבר מטרות העל של המועצה - ריבונות למיליון תושבים ביהודה ושומרון. אעזור לו ככל יכולתי", אמר דורני.

בהמשך התקשר ראש הממשלה בנימין נתניהו לאלחייני ואמר לו כי ימשיך לעבוד עימו בשיתוף פעולה מלא למען חיזוק ההתיישבות.

אלחייני (59) משמש כ-11 שנים בתפקידו כראש מועצה אזורית בקעת הירדן וחבר שנים רבות בהנהלת מועצת יש''ע. הוא חקלאי, תושב מושב ארגמן בבקעת הירדן משנת 1983, אב לשלושה וסב לחמישה.

לבחירות ניגשו תחילה ארבעה מועמדים: ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי, ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, ראש מועצת בקעת הירדן דוד אלחיאני וראש מועצת קרני שומרון יגאל להב.

אלא שהבוקר (שני) הודיעו נאמן ודימרי כי הם פורשים מהמירוץ והותירו את הזירה לאלחייני ולהב, שניהם חילוניים.

נזכיר כי המועצה הוקמה בשנת 1980 והראשון שעמד בראשה היה העיתונאי ישראל הראל. לאחר משבר ההתנתקות נבחר לעמוד בראש המועצה איש העסקים דאז דני דיין, כיום קונסול ישראל בניו יורק, לאחריו כיהנו בתפקיד ראש מועצת בנימין לשעבר אבי רואה וראש מועצת קדומים חננאל דורני.

תנועת הריבונות הגיבה לבחירתו של אלחייני. "מזה שנים אלחייני הוא שותף נאמן להובלת חזון הריבונות על יהודה, שומרון ובקעת הירדן בזירה הציבורית ההסברתית והפרלמנטרית", אמרו ראשי התנועה, יהודית קצובר ונדיה מטר.

לדבריהן, "אלחייני מקפיד והקפיד שלא להיכנע לניסיונות השווא לבדל בין בקעת הירדן ליהודה ושומרון והדגיש כי הקונצנזוס הלאומי-ציוני והקשר ההיסטורי של עם ישראל הם על השטח כולו".

קצובר ומטר ציינות לשבח כי כבר בשיחת הטלפון בה התבשר על בחירתו הבהיר אלחייני כי הוא רואה כיעד מרכזי של תפקידו החדש לפעול "להחלת הריבונות בכל שטחי בקעת הירדן ויהודה ושומרון".