כחלון: אסור שההישגים הכלכליים ירדו לטמיוןמשה נסים לע"מ

שר האוצר משה כחלון נאם היום (שלישי) בכנס אגף התקציבים במשרד האוצר, התייחס למשבר הפוליטי והשלכותיו על המשק הישראלי, וקרא להקמת ממשלת אחדות.

כחלון ציין כי המציאות הפוליטית שנוצרה סבוכה מאוד, "יש פה פלונטר כזה שאני לא מכיר הרבה שנים במערכת הפוליטית, פלונטר כזה שאני לא רואה איך יוצאים ממנו, אבל אני קורא לצאת ממנו".

"זה סיפור לא טוב. אם תהיינה בחירות נוספות יהיה אותו דבר. אנחנו לא נגיע למצב שבו איזה גוש יקבל 68 מנדטים או 70, אז בוא נעשה כאילו עשינו כבר עוד בחירות ונעשה ממשלה, הרי להגיד בחירות רביעיות כבר לא עובד, נכון?", ציין שר האוצר.

כחלון קרא לשני הצדדים לעשות ויתורים כדי להקים ממשלת אחדות, "זה בסדר, כל גוש רצה להקים ממשלה עם הגוש שלו, לא הלך. צריך להבין, אף אחד פה לא ניצח. בתיקו מתחלקים בנקודות. כל אחד יבוא לציבור שלו ויגיד, רציתי, מאוד רציתי, מאוד מאוד רציתי, אבל אי אפשר. ולכן אנחנו נצטרך לקחת צעד מהצד הזה, והשני יצטרך לקחת צעד מהצד שלו, ונגיע לאיזה שהוא מקום".

"אין אמירה ציבורית יותר ברורה ויותר צועקת מאשר ממשלת אחדות. הציבור אמר את זה. תשאלו אותי אם ממשלת אחדות טובה או לא? אני לא יודע. אף פעם לא כיהנתי בממשלת אחדות. אני לא יודע מה היכולות שלה, אם זו ממשלת שיתוק או ממשלה שיכולה לפעול, אני באמת לא יודע. אבל המצב הפוליטי מביא אותנו לשם", הסביר כחלון

כחלון אף ציין כי המצב הנוכחי מסוכן למשק, "על הרקע הזה, פלוס כל האתגרים שמניתי, פלוס כל הבעיות שיש לנו, מדינה, ברוך ה', לא קלה. צריכים לעשות את זה, ואסור לנו להגיע למצב שההישגים הכלכליים שאתם עבדתם עליהם כל כל קשה ירדו לטמיון בגלל בעיות פוליטיות".