לוחמי נצח יהודה
לוחמי נצח יהודהצילום: הלל מאיר/TPS

במהדורה המרכזית של חדשות 12 הובאו הערב (חמישי) התמלילים מחקירתו של מפקד הכיתה, בהם הוא מספר כי חשש לחייו במהלך העימות עם צעירים בדואים וטען שאיימו לדקור אותו.

החיילים מגדוד נצח יהודה השייך לחטיבת כפיר, נעצרו לאחר שהופץ ברשתות החברתיות תיעוד קטטה בין החיילים לבין בדואים בתחנת דלק בצומת דולב שבדרום. במשטרה הצבאית פתחו בחקירה ועצרו 14 חיילים, בחשד לתקיפה, איומים ושימוש לא חוקי בנשק.

החיילים שבו באותה העת מהלווייתו של הנער אשר חזות ז"ל בן ה-14, שנהרג מפגיעת ברק בחוף זיקים. לטענת החיילים, אחד הצעירים ניגש לעברם ואיים שידקור אותם. בתגובה, החיילים תקפו את הצעירים, יחד עם מפקד הכיתה שלהם.

חוקר: מדוע תקפת אותם?, המ"כ: חששתי לחיים שלי, חששתי לחיים של החיילים, ובגלל שקרו מקרים שהערבים פגעו בחיילים ובאזרחים יש לי עילה לעשות את זה.

חוקר: ספר לי את השתלשלות האירועים. המ"כ: הלכתי לקרוא לחיילים שנשארו בחוץ שיעלו למיניבוס... אני ועוד חייל התקדמנו לכיוון האוטובוס... *** אמר להם להשאיר פה נקי. חזרתי על דבריו ***, הם התחילו לצעוק ולקלל... לא התייחסתי, אפילו לא הסתובבתי אליהם. אחד הבדואים קם ואמר לי "בוא אני אדקור אותך בלב", והבחנתי בזה שהוא שולח ידיים למקומות שלא צריך... חשוב לציין שהבדואים היו תחת השפעת סם ואלכוהול... צמצמתי את עצמי אל הערבי במטרה לנטרל אותו ונטרלתי אותו באותו רגע... במהלך הנטרול הראשון שביצעתי, הערבי ניסה לחטוף את הנשק שלי ונגע ברצועה.

המ"כ: הערבי שאיים על חיי כי ידקור אותי בסכין אמר זאת שוב: "חייל למה אתה בורח, בוא אני אדקור אותך בלב. אני שוב יצאתי אליהם... התקרבתי אליו, הוא התקרב אלי וניסה להיצמד. זה לא דבר רגיל שבן אדם יתקרב אליך יותר מדי ובגלל זה ובגלל האיומים הרגשתי סכנת חיים. במהלך כל האירוע אני עם מחסנית בהכנס וכדור בקנה, וניסיתי להרחיק אותו עם הידיים, הוא שלח לי מכה. אני הגנתי על עצמי.

חוקר: האם אתה מבין כי כנראה כל מי שראית בסרטון ביצע שימוש בלתי חוקי בנשק?

המ"כ: אני לא קובע. לפי מה שלימדו אותנו כל סימן מחשיד לדרוך את הנשק. אם יש טענות שיבואו למ"פ ולמג"ד. עכשיו כשאני רואה את הסרטון מתחילים לעלות לי יותר פרטים, וכמו שאמרתי מקודם הוא התקרב אלי יותר מדי וזה היה מוזר לי, ובגלל כל האיומים והשתלשלות האירועים הרחקתי אותו ממני בעזרת הידיים. לשאלתך, כן, בסרטון רואים שהבאתי לו כאפה לאזור הפנים, הוא תקף אותי בחזרה ולכן הבאתי לו מכה עם הנשק... עם הקנה וזהו.

חוקר: האם הנשק היה דרוך במצב הזה? המ"כ: כן. חוקר: איך ידעת שהם היו בהשפעת סמים ואלכוהול?
המ"כ: ראיתי אותם מעשנים ג'וינט, לא יודע אם היו שותים אלכוהול, אני משער. חוקר: איך אתה מבדיל בין ג'וינט לסיגריה? המ"כ: לפי הריח.

חוקר: אם האזרח אומר לך "בוא אני אדקור אותך בלב" למה אתה הולך לקראתו? למה אתה לא בורח ממנו?

המ"כ: קודם כל חיילי היו קרובים אלי. דבר שני אני הייתי בחוץ, לכן אם היה דופק ריצה הוא עדיין יכול להספיק ולדקור אותי. זה מה שמצופה ממני כלוחם ומפקד בצה"ל? היו אזרחים בתחנה, אם לא הייתי עושה זאת והיה קורה משהו חס ושלום היו באים אלי בטענות.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "כפי שעולה מהחלטות המעצר של בית הדין הצבאי, הראיות שנאספו בחקירת מצ"ח מבססות היטב את החשדות. מחומר הראיות עולה כי החיילים הם הראשונים שנקטו באלימות. החקירה נוהלה בצורה מקצועית ונבדקו במסגרתה כלל הטענות. לא נמצא בסיס ראייתי לחקירה באזהרה של מעורבים נוספים".