עומר בר לב
עומר בר לבצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ח''כ עמר בר לב (העבודה) התייחס הבוקר למצב הביטחוני המתוח בדרום ובמרכז הארץ, ורמז לשיקולים פוליטיים מאחורי החלטות ראש הממשלה.

אתה מתבטא בחריפות נגד נתניהו הבוקר ורומז שנעשה כאן שיקול פוליטי.

"כן. המרצח הוא בן מוות וזה נאמר מ-2014. היו הרבה הזדמנויות לפגוע בו ואני שואל את עצמי למה דווקא היום?"

אלון בן דוד אמר שכשהיה הירי לעבר אשדוד במהלך הנאום הפוליטי של נתניהו, נתניהו ביקש להגיב והצבא לא הסכים. כעת אתה אומר שכשהצבא דרש לחסל אותו ונוצרה הזדמנות, הצבא עובד בצורה צינית אצל נתניהו?

"הצבא לא עובד אצל נתניהו. רמת הידיעות שלי הרבה יותר גבוה משל אלון בן דוד, היו לא מעט הזדמנויות לחיסולים שכאלה. בשנה וחצי האחרונות נורו קרוב לאלף רקטות לעבר ישראל ונתניהו לא החליט לעשות את זה. כמו שציינת נתניהו לפני קצת יותר חודש הבחירות רצה מסיבות פוליטיות לעשות מהלך צבאי וסורב על ידי הצבא. רק בסוף השבוע הוא מינה את נפתלי בנט לשר ביטחון, אותו בנט שהוא לא מינה אותו אחרי שליברמן פרש ואף זרק אותו מהקבינט כי חשב שאינו ראוי להיות בקבינט ובטח לא שר הביטחון.

אנחנו יודעים שבעבר הלא רחוק, תוך פגיעה במדיניות העמימות של צה"ל, נתניהו עשה לא מעט מהלכים שפגעו בביטחון מדינת ישראל מתוך שיקולים שונים. לכן, כשזה קורה היום, שעתיים לפני שבנט נכנס לתפקידו ושבעה ימים לפני שמסתיים המנדט של בני גנץ להרכיב ממשלה, זה הדבר היחיד שאני רואה שהשתנה מההזדמנויות שהיו בעבר".

להערכתך ממשלה צרה בראשות גנץ בתמיכת המפלגות הערביות ירדה סופית מהפרק אחרי הבוקר הזה?

"האופציה שגנץ ירכיב ממשלה בשבעה ימים הקרובים הצטמצמה מאוד".

אתה תתמוך בממשלה כזו?

"אני תומך בכך שבני גנץ יהיה ראש הממשלה. אני מעדיף שתהיה ממשלה רחבה כולל הליכוד אך אם אין ברירה – ממשלה צרה".

אתה חושב שהייתם מקבלים תמיכה אם הייתם צריכים לצאת למצבים כאלה?

"אם וכאשר נהיה בממשלה אנחנו נשקול כל דבר לגופו של עניין למען ביטחון מדינת ישראל. זה הדבר היחיד שמנחה אותנו".