קרונות הרכבת הקלה הגיעו היום (חמישי) לישראל מסין.

בפרויקט הרכבת הקלה במרכז הארץ מתוכננים חמישה קווים - אדום, ירוק וסגול, הנמצאים כבר בשלבי בנייה וחפירה מתקדמים, והקו החום וקווי מטרו שעדיין בתכנון.

הקו האדום יהווה את "עמוד השדרה" של מערכת המתע"ן (מערכת תחבורה עתירת נוסעים). הוא יעבור באזורים העמוסים ביותר במטרופולין וישרת את מספר הנוסעים הרב ביותר ביחס לקווים עתידיים שיוקמו במסגרת חזון התחבורה של נת"ע.

בקו האדום תנוע הרכבת הקלה מהתחנה המרכזית בפתח-תקווה, דרך בית החולים בלינסון, לאורך רחוב ז'בוטינסקי בבני ברק וברמת גן. הקו ימשיך סמוך לתחנת סבידור מרכז של רכבת ישראל, יעבור בדרך בגין וליד מרכז עזריאלי, משם ימשיך לדרום הקריה, מנשיה, שדרות ירושלים ביפו, ויסתיים בדרום העיר בת-ים.

אורך הקו 24 ק"מ, מהם 12 ק"מ במנהרה שתיחפר מתחת לפני הקרקע, מפורטל אליפלט שבנווה צדק בתל אביב ועד לפורטל שנקר בפתח תקווה הסמוך למחלף גהה.

הקו האדום הוא הקו הראשון הצפוי להיפתח והיעד הוא חודש אוקטובר 2021.