גלעד ארדן
גלעד ארדןצילום: Roy Alima/Flash90

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר בריאיון לכאן רשת ב, "אנחנו צריכים לשלב בליכוד מועמדים וחברי כנסת ערבים, שהציבור הערבי ירגיש שיש לו ייצוג גם בליכוד".

ארדן הוסיף כי השקעה ויצירת הזדמנויות לצעירים הערבים בישראל תוריד את הסיכויים להסית אותם נגד המדינה. השר לביטחון הפנים התייחס למבצע להחזרת הנשק בחברה הערבית שהחל אתמול, ואמר כי הוא מצליח הפעם יותר מבפעם הקודמת, וכי במגזר מצויים מאות אלפי כלי נשק בלתי חוקיים.

"הפעם, בניגוד למבצע הקודם, הייתה היענות הרבה יותר גדולה, חוץ מהמקום שבו יש את האלימות הכי גבוהה – הרשויות בוואדי ערה", סיפר ארדן. לדבריו, במשטרה הבהירו לו כי הסיבה היא השפעה שלילית של ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל: "גם אם המבצע לא יצליח, אני רואה את זה כחובתי, כי זה מעלה את המודעות לנושא".

על המתיחות הפוליטית לקראת סיום המנדט של יו"ר כחול לבן בני גנץ הוסיף: "אני מתנגד נחרץ לחרמות. אין שום סיבה שגנץ וחבריו יכפו עלינו להשאיר מחוץ לממשלה מפלגות לגיטימיות, שיש להן ציבור בוחרים, והן לא מתנגדות למדינת ישראל כמדינת העם היהודי".

ארדן טען כי הלגיטימיות של ממשלת מיעוט תהיה שנויות במחלוקת והוסיף כי בכחול לבן לא ניסו לשבת עם הליכוד ולפתור נושאים מהותיים.