את המושג "בלאק פריידי" המציאו האמריקנים בפתח עונת החגים שלהם (חג ההודיה וחג המולד). יום זה מהווה אירוע פתיחה חגיגי לעונת הקניות הכי לוהטת בארה"ב.
ב"בלאק פרייד" צונחים מחירי המוצרים לחצי ולפעמים אף יותר, מה שמצליח לגרום לצרכנים לשלוף את כרטיס האשראי ללא היסוס.
"יום שישי השחור" כונה כך כדי לתאר את העומס והצפיפות הבלתי רגילים בחנויות ובדרכים המובילות למרכזי הקניות, עובדה שלא מרתיעה את הקונים מלצבוע על פתחי החנויות.
מסקרים שנעשו בשנים האחרונות עולה, שהתעלול הצרכני בו יורדים המחירים ל-24 שעות, עובד בהחלט ואף הכפיל ושילש את הכנסותיו. זאת בזכות רבבות אנשים בכל העולם שעברו לקניה בחנויות הוירטואליות.
מושג ''יום שישי השחור'' הושק לראשונה בארה"ב והתפשט לכל העולם, גם לישראל. הרשתות בישראל זיהו את הפוטנציאל, הורידו את המחירים וגרמו לצרכן הישראלי להצטרף לחגיגת הרכישות.
סכומי ההכנסות בישראל ביום זה שברו כל שיא אפשרי ואף גרמו לקריסת מערכת האשראי שמפעילה את מערך התשלומים הלאומי. גם במערכות הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם נרשמו קריסות בשעות העומס בשל עודף הקמפיינים.
צדנו בעבורכן את מבצעי האופנה הכי שווים ברשתות האופנה המובילות לנשים וילדים:
ברשת האופנה GOLBARY, מגוון פריטים עד 50% הנחה
בחרנו ג'קט משובץ וסופר טרנדי במחיר משתלם:
במותג בגדי התינוקות והילדים "קארטרס" מציעים 50% הנחה על קולקציית החורף החדשה.
המדור התאהב בסט 3 חלקים פרקטי ויפהפה:
ברשת H&O מציעים עד 66% הנחה על אופנת נשים, גברים ילדים והלבשת לילה.
המדור שלף מעיל בטרנד הדפסי החיות במחיר משתלם במיוחד:
ברשת האופנה "תמנון" כל החנות עד 100 ש"ח
כל מעילי הילדים עד 70 שקלים בלבד
ברשת בגדי הילדים "קיווי", מצעים 50% הנחה על קולקציית החורף:
גם ברשת הוניגמן קידס מפנקים עם 50% הנחה על כל קולקציית החורף: