ח"כ תמנו שטה: קדושת החיים היא ללא מגדר

בכנסת נערכו היום (שני) אירועי יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים בהובלתן של חברות הכנסת מכלל סיעות הבית ובהשתתפות חברי כנסת ויו"ר כחול לבן רא"ל במיל' ח"כ בני גנץ.

בכנס המיוחד ציינו חברות הכנסת שהמאבק למניעת אלימות נגד נשים הוא א-פוליטי, וכי למרות המצב הפוליטי בו שרויה מדינת ישראל, עלינו להוקיע את האלימות מהחברה הישראלית בכלל הכלים העומדים לרשותנו.

חה"כ פנינה תמנו שטה (כחול לבן) ציינה "אסור שאף אישה תבחר לחיות בצל האלימות והתעללות פיזית ונפשית, זו לא יכולה להיות ברירת מחדל של נשים. ואם היא כזו אז זה מחדל של כל המערכות ושלנו כחברה".

"הצעת החוק שיזמתי תחייב את המדינה להעניק גם לנשים לילדים מתבגרים מקלט או דיור חלופי, לא יתכן שיסרבו לתת מענה במקלטים לנשים לילדים מתבגרים מעל גיל 11. זה להציב אותן בפני משפט שלמה ולהעמיד נשים בפני בחירה לא מוסרית-ערכית ולא אפשרית", הוסיפה.

חה"כ מיקי חיימוביץ (כחול לבן) הדגישה, "‏לרגל היום הבינלאומי שיתפנו פעולה באחווה חוצת מפלגות כדי להבהיר- אסור לתת למצב הזה להימשך. מאות אלפי נשים חוות אלימות בכל שנה.לא רק פיזית או מינית,אלא גם כלכלית ומילולית.הן חוות טרור מבית. אין מגזר שזה לא נוגע לו,זה יכול לקרות לכל אחת. האחדות שהפגנו צריכה להדהד בנושא זה אל הרשויות".

ח"כיות למען אלימות נגד נשים
צילום: דוברות