רם כהן
רם כהןPhoto by Tomer Neuberg/Flash90

איש השמאל רם כהן, מנהל בית הספר התיכון 'תיכונט' בתל אביב, נקלע לדיון בטוויטר לאחר שהתפאר אתמול (שלישי) בהזמנתו את מנכ"ל 'שוברים שתיקה' ועוד עמותות שמאל להרצאה בבית ספרו ומנגד סירב להזמין להרצאות נציגי עמותות ימין.

בציוץ בחשבון הטוויטר הוא נימק, "עמדות הימין לרוב שטחיות ורדודות ולא רק בישראל. מחשבה מורכבת, סבלנות, איפוק, דיאלוג, הכלה, הבנה של מורכבות חיים, ראיה של ספקטרום רחב של מצבים ותגובות- מה לעשות זה לא מאפיין את הימין".

הראשונים לדרוש מכהן לאזן את ההרצאות בתיכון היו התלמידים. 'מקור ראשון' דיווח כי לא פחות מ-70 תלמידים התאגדו והחרימו את ההרצאה של מנכ"ל 'שוברים שתיקה', אבנר גבריהו.

גם איומיו של כהן בחיובם להשתתף בשיעור באזרחות במידה ולא יסכימו להיכנס להרצאה לא הועילו. רק לאחר שהעמיד כהן את עו"ד קובי סודרי, המשמש בשירות המילואים כשופט צבאי ביהודה ושומרון, שישיב לטענות גבריהו הסכימו התלמידים להשתתף בהרצאה.

מוקדם יותר הבוקר צייץ כהן: "כשתדרשו ממני לאזן את ההרצאות בבית הספר בארגוני ימין, רק תזכרו כי 'אם תרצו', 'רגבים', 'ישראל שלי' ו'מטה המאבק המשותף למחנה הלאומי', לא חושבים שמרמה, הפרת אמונים ושוחד זה כל כך נורא ואפשר למרות כתב אישום חריף זה להמשיך ולתמוך בראש ממשלה. אותם אתם רוצים להשמיע לתלמידים בבית הספר?".

אין זו הפעם הראשונה שבה ניצב כהן בעין הסערה בהקשר של ליברליות ומתן כלים לשיח פוליטי רחב אופקים לתלמידיו.

כשהתקיים הדיון התקשורתי לאחר שהמורה אדם ורטה דיבר בפני תלמידים בגנות צה"ל, התייצב כהן לצידו בראיון ל'חדשות 2' ואף הסביר מדוע יסכים לקבל מורים המחזיקים בדעות קיצוניות מצד שמאל של המפה הפוליטית אך לא "מורה המתגוררת בתפוח".