הנשיא ריבלין: ישראל היא נס שאנו רוצים לשמוררועי אברהם, מקליט: בן פרץ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נענה להזמנת קרן פורטלנד, יד הנדיב וקרן רוטשילד והיה אורח הכבוד בכנס מיוחד, של ראשי קרנות הפילנתרופיה, השואפים לקדם יוזמות ופרויקטים במדינת ישראל ובמזרח התיכון.

בכנס שנערך היום (שלישי) בלונדון נדונו שורה של יוזמות לקראת שנת העבודה הבאה בתחום הפילנתרופיה, ברוח ״נאום השבטים״ שנשא הנשיא ב-2015 ובהתייחס לתהליכים החברתיים המשפיעים על ישראל והאזור.

היוזמות שהוצגו התמקדו בקידום חיים משותפים, גיוון חברתי ובניית אמון בין כלל האוכלוסיות באזור.

באירוע נשאו דברים נשיא המדינה, יו"ר יד הנדיב-קרן רוטשילד הלורד ג'ייקוב רוטשילד, יו"ר קרן פורטלנד סר רונלד כהן, מנכ"ל קרן פורטלנד דאגלס קריקלר ויו"ר מגבית בריטניה-ישראל לואיז ג'ייקובס.

"ישראל היא סיפור הצלחה", פתח הנשיא את דבריו והוסיף: "ישראל היא נס. אך אם אנו רוצים לשמור על הנס הזה, עלינו להכיר באתגרים הגדולים העומדים לפנינו".

"ארבעת השבטים העיקריים המרכיבים את החברה שלנו, המגזר החילוני, הדתי-לאומי, החרדי והערבי הולכים ומשתווים בגודלם," הדגיש הנשיא וציין את ההכרח לבנות ביניהם שותפות על בסיס שני עוגנים: אמון בין המגזרים השונים ובינם לבין המדינה, וההבטחה לשילוב כלכלי וניידות חברתית. ״זו הסיבה שהשקנו את 'תקווה ישראלית' המתמקדת בחינוך, השכלה גבוהה ותעסוקה במגזר הציבורי ובשלטון המקומי. אנו עובדים עם מגוון רחב של שותפים מגופים ממשלתיים, מהחברה האזרחית, פילנתרופים וקהילות יהודיות - למימוש חזון זה", אמר הנשיא.

בדבריו ציין הנשיא את הנעשה במסגרת "תקווה ישראלית", במספר תחומים והתייחס לקידום תעסוקה בקרב החברה הערבית בישראל וקידום תכניות הכשרה מקצועיות למגזר החרדי וכן לשורת תכניות נוספות העומדות על הפרק.

בין הנושאים הנדונים בביקורו זה נמצא גם מיזם "ארץ המנזרים" אותו מקדם הנשיא בשנים האחרונות בסיועו של אלוף (במיל׳) יואב (פולי) מרדכי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים לשעבר, אשר עסק בנושא מיומו הראשון וממשיך לעסוק בו גם בימים אלה מול קרן פורטלנד ויד הנדיב המעורבות בקידום המיזם גם הן. המיזם כולל שיקום של האתרים הקדושים לנצרות והרחבת היקף המבקרים.

לנסיעה הצטרף האלוף במילואים פולי מרדכי, מתאם הפעולות בשטחים בעבר, יחד עם שותפו שי בייטנר, בכיר במוסד, אשר הקימו את חברת נובארד בה מתנדבים לסייע לתרומות ופילנתרופיה לנושאים חברתיים ומגזרים בישראל ובאזור

בתום דבריו פנה הנשיא לנוכחים ואמר: "חברים, כשאנו מבקשים לבנות שותפות ישראלית חדשה, ועתיד טוב יותר עבור האזור כולו, השותפות שלנו עם מנהיגים כמוכם, הכרחית. המחויבות שלכם, מקום המדינה ועד היום, היא המפתח לכתיבת הפרק הבא בסיפור ההצלחה הישראלי. יחד נוכל לחדש 'תקווה ישראלית', ותקווה לשלום ושגשוג בכל האזור".

יו"ר יד הנדיב-קרן רוטשילד הלורד ג'ייקוב רוטשילד הודה לנשיא על הגעתו ואמר כי ״תקווה ישראלית״ היא רוח אמיתית לשינוי בחברה בישראל וכי השינוי המתרחש בתחומים בהם עוסקת התכנית ממלא תקווה. בין היתר ציין הלורד את פעילות ״תקווה ישראלית בספורט״, ״תקווה ישראלית בחינוך״ ותקווה ישראלית לקידום התעסוקה במגזר החרדי והערבי.

נציין כי תקווה ישראלית היא תכנית הדגל של נשיא המדינה לחיזוק הממלכתיות ולביסוס השותפות בין ארבעת המגזרים המרכזיים המרכיבים את החברה הישראלית - חילונים, חרדים, דתיים וערבים. תקווה ישראלית פועלת לקידום השתלבות איכותית של כלל המגזרים בחברה ובכלכלה, וליצירת שיתופי פעולה ביניהם בתחומי מפתח ובראשם החינוך, האקדמיה, התעסוקה, השלטון המקומי והספורט. תקווה ישראלית מבקשת לחזק את ה"יחד" של החברה הישראלית תוך מתן כבוד ומקום לכל קבוצה המרכיבה אותו. כל זאת, במטרה להבטיח את חוסנה ושגשוגה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. הפעילות מאופיינת ביצירת שיתופי פעולה נרחבים עם משרדי ממשלה, קרנות וארגוני חברה אזרחית במטרה לקדם את השותפות בחברה הישראלית.