חגית משה בכנס
חגית משה בכנסצילום: דוברות

מעל 100 פעילי ציבור מירושלים השתתפו הערב (שלישי) בכנס חירום שיזמה סגנית ראש העיר ירושלים חגית משה, יו"ר הבית היהודי בירושלים, בבית הכנסת הדתי לאומי בגבעת המבתר.

הכנס נערך לאור ניסיונות השתלטות של קבוצות חרדיות על בית הכנסת הדתי לאומי בשכונת גבעת המבתר, שבעבר נחשבה לאחת משכונות הדגל של הציבור הדתי לאומי.

עופר באביאן, גבאי בית הכנסת, סיפר כי בית הכנסת הוקם לפני 40 שנה, כשהקהילה הדתית לאומית הייתה הקהילה המרכזית בשכונה, אך כעת עם "התחרדות" השכונה מנסים גורמים שונים לפגוע בציביון בית הכנסת ולנכס אותו לגורמים חרדיים.

המאבקים על בית כנסת מתנהלים ברקע נסיון לדחוק את הציבור הציוני דתי מהשכונה, כך לדברי המארגנים.

חגית משה אמרה, "הציבור הדתי לאומי נדחק בשנים האחרונות מירושלים, כשעוד שכונות בעלות אופי דתי לאומי הופכות לחרדיות והציבור הציוני דתי עוזב את העיר. משפחה דתית לאומית שרכשה דירה ברמת שלמה ולאחר השכונה הפכה לחרדית נאלצה לעבור מרמת שלמה לרמות, ואז גם רמות הפכה לשכונה חרדית למהדרין - כבר חושבת פעמיים אם להעדר בעיר".

עם זאת, משה הדגישה כי אין לה דבר נגד הציבור החרדי. "אני מכבדת את הציבור החרדי, אוהבת אותו ומוקירה אותו, אבל נבחריו צריכים לדעת לכבד גם ציבורים אחרים".

"לא יתכן שדוחקים את הציבור הציוני מירושלים בהשתלטות מכוונת. הם משתלטים על בתי כנסת והופכים אותם לנחלתם הפרטית בצורה אלימה ובריונית, או על מבני ציבור עירוניים, גנים וכל מקום שידם מגעת, כחוק ולא כחוק. לכך לא אתן את ידי. נעשה הכל שהציבור הציוני דתי יוכל להמשיך לחיות בירושלים", הוסיפה.