הפועל ירושלים בשנה שעברה עם הגביע. השיטה תשתנה?
הפועל ירושלים בשנה שעברה עם הגביע. השיטה תשתנה?צילום: פלאש 90

מהפכה בשיטת גביע המדינה בכדורסל? עם סיום שלב רבע גמר גביע המדינה בכדורסל וההעפלתן של 3 קבוצות מעוטות קהל אוהדים דוגמת נס ציונה, מכבי ראשון לציון ועירוני נהריה, יוזמת מנהלת ליגת העל בכדורסל שינוי בשיטת הגביע.

על פי הודעת מנהלת ליגת העל בכדורסל, זו תפנה בקרוב לאיגוד הכדורסל האחראי הישיר על מפעל גביע המדינה, בדרישה לשנות את שיטת הגביע הנהוגה מאז ומעולם.

על פי הודעת מנהלת הליגה, בשיטת הגביע הנוכחית ישנן מספר חסרונות גדולים אשר מאפילים על היתרונות - החל מחוסר העניין בשלבים המוקדמים של הגביע וכלה בפריסת המשחקים על פני תקופה ארוכה והמעמסה על הקבוצות והשחקנים.

בדרישתם מסתמכים ראשי מנהלת הליגה על המסמך אותו פרסמה הנהלת היול"ב בשבוע שעבר בו פירטה את שיטת משחקי הגביע בליגות השונות באירופה, ממנו עולה כי בצרפת, איטליה, פולין, ספרד, ליטא וגרמניה, 60% מהליגות החברות ביול"ב, משחקות בגביע רק קבוצות הליגה ראשונה.

יתירה מכך, טוענים במנהלת הליגה, בצרפת, איטליה, ספרד ופולין משתתפות בגביע רק 8 הקבוצות אשר סיימו ב-8 המקומות הראשונים בליגה בתום הסיבוב הראשון, מה שיוצר עניין רב ומתח בליגה כבר בתוצאות הסיבוב הראשון. זאת ועוד, אמרו במנהלת הליגה "משחקי רבע הגמר, חצי הגמר והגמר משוחקים בשבוע אחד, מה שגורם לעניין רב, פסטיבל של שבוע אחד וגם עוזר בצמצום מועדי הגביע הרבים המעמיסים על הקבוצות".

מה שמחזק את טענת מנהלת הליגה בדבריה זהו מדד הרייטינג של משחק רבע גמר הגביע אמש בין מכבי ת"א להפועל ירושלים שסיפק 5.8 אחוזי צפיה, גבוה יותר ממשחקי מכבי ת"א ביורוליג, ולדבריהם זה "מוכיח שהקהל צמא למשחקים מכריעים ואנו בטוחים ששיטת גביע, בה רק 8 הראשונות בליגה תשתתפנה במפעל, תגרום להכנסת משחקים מכריעים רבים כבר בסיבוב הראשון ותגביר את העניין בליגה".

"באיטליה, צרפת וספרד שבוע הגביע הוא חגיגה גדולה של כדורסל ואנו בטוחים שאיגוד הכדורסל יהנה מפירות של חגיגה כזו", אמרו בסיום במנהלת הליגה.