רם שפע
רם שפעצילום: אריאל הכהן

ח"כ רם שפע (כחול לבן) הוביל היום (שלישי) בכנסת יחד עם ח"כ אורי מקלב ובהשתתפות שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' את כנס 'מצב חירום בתחבורה בישראל' והודיע כי מצא את הפתרון לבעיית הפקקים.

ח"כ שפע הכריז על השקת יוזמת "יום ללא אוטו" במסגרתה הוא קורא לציבור לקבל על עצמו יום אחד לנסוע רק בתחבורה ציבורית.

לדבריו, אם כולם יקפידו על יוזמה זו "בעיית הפקקים תגמר". בחשבון הפייסבוק שלו הוא כתב, "לפני שאני מצפה מכם לשנות הרגלים, אני מתכוון להתחיל זאת בעצמי ומזמין אתכם להצטרף ליוזמה: כל אחד. יום אחד. כל שבוע".

"דמיינו את זה, בטווח הקצר, ממש מחר בבוקר, אם כל אחד מאיתנו, רק יום אחד בשבוע ישאיר את הרכב הפרטי שלו ויסע בתחבורה ציבורית או בנסיעה שיתופית בעיית הפקקים תגמר", הוסיף.

ח"כ שפע נשאר ריאלי, "מובן לי שלא כולם יעשו זאת ואני גם מודע לכך שעבור חלקכם זה על סף הבלתי אפשרי, אבל קלטו את הנתון הבא: אם אחד מכל עשרה יעשה זאת - נפחית את עומס הפקקים ב15%. מטורף לא?"

"חשוב להגיד. אני לא מסיר במילימטר את האחריות שלי כנבחר ציבור ושל המדינה בכלל, והשלב הבא ללא ספק יחייב את המדינה למצוא תמריצים ופתרונות חדשניים שיובילו את המעסיקים בשוק הפרטי והציבורי לייצר יחד עם העובדים שינוי בהרגלי הנסיעה. אני גאה ונרגש להשיק את יוזמת 'יום ללאוטו' carless day!"

מאז נבחר לכנסת, ח"כ שפע וויתר על רכב השרד ומתנייד במהלך היום בין פגישות עבודה, כנסים ואירועים בתחבורה ציבורית בלבד. עכשיו הוא קורא לציבור לקחת חלק ולנסוע יום אחד בשבוע רק בתחבורה ציבורית ושיתופית.