יו"ר הכנסת: ישראל מצויה בעיצומו של מצב חירום שילטוניערוץ כנסת

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, עושה מאמץ אחרון בניסיון למנוע מערכת בחירות שלישית.

בהצהרה שמסר אחר הצהריים (רביעי) אמר אדלשטיין, "לפני כשבוע המנדט להרכבת הממשלה עבר לכנסת, כשהוא חבוט, שחוק ומלווה בתחושות כעס ותסכול ציבורי עצום. הזמן עובר ונדמה שכולם כבר ויתרו וחזרנו מהר מדי לססמאות וחישובי בחירות".

"ישראל מצויה בעיצומו של מצב חירום שילטוני. זו אכן אזעקת אמת. זהו רגע האמת של הפוליטיקה הישראלית. לא יהיה עוד רגע אחר. זהו הרגע לבחור בין מנהיגות לפחדנות. זהו רגע האמת של הפוליטיקה הישראלית. לא יהיה עוד רגע אחר. זהו הרגע לבחור בין מנהיגות לפחדנות. בין התחברות לכמיהת הציבור – כל הציבור – לבין משבר אמון קולוסאלי. זהו הרגע שצריך להגיד: enough is enough", הוסיף יו"ר הכנסת.

הוא סיפר כי פנה לראשי המפלגות וקיבל את הסכמתם לקיים מגעים אינטנסיביים להקמת ממשלת אחדות.

"פניתי היום לשני ראשי המפלגות הגדולות וביקשתי מהם להורות לשני צוותי המו"מ להפגש עוד הערב בלשכתי. אני שמח להודיע כי פנייתי נענתה בחיוב מצד שני המנהיגים ועוד הערב יחל הניסיון להחזיר את השפיות לישראל", סיכם אדלשטיין.

מפלגת כחול לבן פרסמה הודעה רשמית בעקבות הצהרת יו"ר הכנסת. "אנו מברכים על יוזמתו של יו"ר הכנסת כמו גם על כל דיאלוג שיוכל לקדם ממשלת אחדות רחבה בהובלת כחול לבן ביחד עם הליכוד, אשר תתבסס על קווי יסוד משותפים. יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הנחה את צוות המשא ומתן, בראשות ד"ר יורם טורבוביץ ושלום שלמה לעשות כל מאמץ כדי למנוע בחירות שלישיות מיותרות ויקרות ולהיוועד עם יו"ר הכנסת עוד היום במטרה לדון בכך", נמסר מטעם המפלגה.