ריבלין בסיור במחלבה
ריבלין בסיור במחלבהצילום: קובי גדעון / לע״מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר היום (ראשון) במחלבת תנובה באלון התבור שבצפון, בעקבות השתתפות החברה במיזם "קו אימפקט - השותפות לקידום תעסוקה בחברה הערבית" שהושק בבית הנשיא בשנת 2015.

הנשיא נפגש עם עובדים ומנהלים מהחברה הערבית וסייר בפס הייצור בליווי מנכ"ל תנובה אייל מליס, יו"ר תנובה חיים גבריאלי, מנכ"לית "קו אימפקט" נווא ג'השאן בטשון והיו"ר המשותף של "קו אימפקט" צבי זיו.

"מעמדה של תנובה במשק הישראלי מחייב, עם הכוח, מגיעה גם האחריות", אמר הנשיא במהלך הביקור והוסיף: "מדינת ישראל היא סיפור הצלחה – והמשימה שלנו היום, היא לוודא שאף אחד לא נשאר מאחור ושכולם מוזמנים להיות חלק מסיפור ההצלחה הזה. שילוב החברה הערבית במשק הוא מקרה שבו העניין העסקי והאחריות החברתית שלובים יחדיו וזו גם עוצמתו של המהלך הזה."

עוד אמר הנשיא: "עברנו כברת דרך, אבל יש לנו עוד מרחק לצעוד. אנחנו רוצים לראות את המגוון הישראלי בעמדות של ניהול והובלה. אני שמח לראות כיצד אתם מגביהים את רף היעדים שאתם מציבים לעצמכם – ועומדים בהם. אתם זרקור, וחברות נוספות יבואו בעקבותיכם."

בדבריו לנשיא אמר איל מליס מנכ״ל תנובה: "מיום היווסדה, תנובה חרתה על דגלה את הערכים לשוויון, תמיכה באוכלוסיות מוחלשות וצמצום פערים חברתיים. תנובה ממשיכה לפעול על מנת להרחיב את הגיוון התעסוקתי בארגון והשותפות עם קו אימפקט מעצימה את היכולות הללו. אנו מאמינים כי על מנת להביא לפתרון הגיוון גם ברמה הלאומית לחברות עסקיות יש תפקיד משמעותי בעשייה הזו שיכול להקרין לא רק על התעשייה אלא על החברה כולה."

יו"ר תנובה חיים גבריאלי אמר: "יצירת התנאים והתשתית לשילוב החברה הערבית במגזר העסקי יביא לצמיחה ממנה ייהנה כל המשק וזוהי אינה רק אחריות הממשלה, זוהי אחריות של המגזר העסקי וזוהי משימה לאומית."

צבי זיו, יו"ר משותף "קו-אימפקט", ציין "חברת תנובה הייתה אחת מהחברות הראשונות שלקחו על עצמם להוביל את השינוי והצטרפו לשותפות עם מיזם קו אימפקט לקידום התעסוקה בחברה הערבית. מנכ"ל החברה אייל מליס אימץ את הפרויקט כבר בימיו הראשונים בתפקידו והוביל את השינוי המתבטא בגידול אחוז העובדים הערבים ובתרבות הארגונית. אנו מעריכים מאוד ומודים לנשיא על שהגיע לבקר את אחת החברות המשתתפות בפרויקט על מנת לראות את השינוי והעשייה החשובה בשטח."

בשנת 2015 עם השקת מיזם "קו אימפקט" עמד שיעור העובדים בתנובה מהחברה הערבית על כ-12 אחוזים, ואילו בשנת 2019 הוא עומד על 20 אחוזים בדומה לשיעורם בחברה הישראלית, כאשר 100 מהעובדים מאיישים תפקידים ניהוליים. במסגרת ההשתתפות במיזם תנובה מדריכה ומקדמת עובדים מהחברה הערבית ומלווה אותם להתפתחות וקידום מקצועי במגוון תפקידים בהם גם תפקידים ניהוליים. בנוסף, החברה מקיימת מפגשים של קבוצת עמיתים הכוללת עובדים מהחברה הערבית, בה דנים בנושאים שונים על מנת לתת מענה מדויק לצרכי העובדים מהחברה הערבית.