סגן השר יעקב ליצמן
סגן השר יעקב ליצמןצילום: חזקי ברוך

יו"ר יהדות התורה וסגן השר יעקב ליצמן מביע סקפטיות סביב הסיכוי האחרון להקים ממשלה, אך למרות זאת ממשיך לעשות את ההבדל בין איווט ליברמן ליאיר לפיד.

"אמרתי ליולי אדלשטיין שהווטו עדיין בתוקף על ישיבה עם לפיד, אבל הוא לא כולל את ליברמן. עם איווט נהיה מוכנים לשבת", אמר בראיון לעיתון 'משפחה' והוסיף: "לפיד עשה, איווט בינתיים רק מדבר".

עם זאת, הבהיר ליצמן כי מדובר ברשימת דרישות לא ריאלית. "ליברמן הציב דרישות שאף אחד מהשותפים לא יכול לעמוד בהן. כשהוא דיבר על הגיוס הוא ידע שאגודה לא תוכל להתפשר, כשדרש לימודי ליב"ה – כיוון לדגל התורה, כשהוא דיבר על הגיור ידע שדרעי לא יוכל להסכים למה שהרב עובדיה התנגד, כשהבטיח ליישם את מתווה הכותל ידע שסמוטריץ' לא יסכים. הכל אצלו מכוון. הוא יודע למה לא נסכים לעולם ודורש דווקא את זה, כדי שבשום מצב ביבי לא יוכל להרכיב ממשלה, והוא יוכל לבוא ולומר למצביעים: זה ביבי אשם, כי נצמד לחרדים ולמשיחיים".

בדבריו התייחס לניסיונות התיווך של השרה לשעבר שקד. "אני מכבד את הרצון הטוב של שקד, אבל שומע מכיוונה כל הזמן שאנחנו צריכים לוותר. בינתיים היא מנהלת משא ומתן בין ליברמן לאיווט, וכך גם נראת התוצאה".

ליצמן אף התייחס להצעות האחרונות שהגיש הליכוד לכחול-לבן. "אני לא מצליח להבין למה כחול-לבן לא מסכימים לכזאת עסקה שמבטיחה להם את ראשות-הממשלה למשך רוב הקדנציה. האמת שאני גם לא מבין למה נתניהו הלך לגנץ ואמר שהוא מסכים לעסקה כזאת. אולי הוא עשה זאת רק אחרי שהבין שכחול-לבן ידחו את ההצעה בגלל התנגדות לפיד".