בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: קובי ריכטר/TPS

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' מדבר במילים חריפות על ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעות לפני פקיעת המועד האחרון להרכבת ממשלה בכנסת ה-22.

"ההליכה שלנו עם נתניהו היא לא כאיש אלא כסמל", אמר סמוטריץ' בראיון לרדיו גלי ישראל. ''אבל הציונות הדתית לא צריכה להוכיח את נאמנותו בטח שלא מול נתניהו האיש, שהוא ברמה האישית תמיד בגד בה ועשה כמה שיותר שתהיה חלשה וכנועה".

בנוגע לאפשרות שהיועץ המשפטי לממשלה יפרסם חוות דעת שתמנע מנתניהו לקבל את המנדט לרכיב ממשלה לאחר הבחירות, אמר סמוטריץ' כי "אמירה של מנדלבליט לנתניהו שהוא לא יכול להרכיב ממשלה, היא בערך כמו האמירה שלי שאני לא אתן לכם לשדר. מנדלבליט יכול לעמוד על הראש ולכשכש בזנב".

מוקדם יותר הבוקר (רביעי) דווח בעיתון ''ישראל היום'' כי לאחר הבחירות הקרובות לא יתכנסו מפלגות הימין לבלוק אחד.

אחד מראשי בלוק הימין אמר בשיחות סגורות "המהלך היה נכון לשעתו. זה משהו שחשוב היה לעשות עכשיו כדי למנוע הקמת ממשלת שמאל. אבל בפעם הבאה זה לא יקרה. לא נתייצב כבלוק ונסנדל צעדים פוליטיים אפשריים אחרים".

לדבריו, ''אם נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה, לא נוכל לחזור למה שקרה בחודשים האחרונים, אלא נצטרך לחפש אפשרויות אחרות וחיבורים אחרים".

אמש פורסם בחדשות 13 סקר מנדטים המנבא היחלשות למחנה הלאומי בבחירות הקרובות. על פי הסקר, אילו היו הבחירות נערכות היום ונתניהו היה עומד בראש הליכוד, רשימת כחול לבן היתה מקבלת 37 מנדטים.

במצב כזה הליכוד היה מקבל 33 מנדטים, הרשימה המשותפת מקבלת 13 מנדטים וישראל ביתנו 8 מנדטים.

יהדות התורה מקבלת על פי הסקר 7 מנדטים, ש"ס והימין החדש 6 מנדטים כל אחת, העבודה והמחנה הדמוקרטי - 5 מנדטים כל אחת. על פי הסקר, במצב כזה מפלגת איחוד מפלגות הימין (הבית היהודי-האיחוד הלאומי) כלל לא עוברת את אחוז החסימה.

לפי הסקר, אם נתניהו עומד בראש הליכוד גוש שמאל-ערבים עומד על 60 מנדטים ואילו גוש הימין ללא ליברמן על 52 מנדטים בלבד.

לעומת זאת, אם גדעון סער ינצח בליכוד תקבל כחול לבן 35 מנדטים והליכוד יחלש ל-29 מנדטים. הרשימה המשותפת תקבל 13 מנדטים וישראל ביתנו 8 מנדטים.

ש"ס, יהדות התורה והימין החדש יקבלו בתסריט כזה 7 מנדטים כל אחת, המחנה הדמוקרטי ואיחוד מפלגות הימין - 5 מנדטים והעבודה - 4 מנדטים בלבד.

אולם, בתסריט כזה למרות היחלשות הליכוד גוש הימין מתחזק ל-55 מנדטים, לעומת גוש שמאל ערבים שיעמוד על 57 מנדטים, בדומה להיום.