זירת אירוע הירי בג'רזי סיטי
זירת אירוע הירי בג'רזי סיטיIsaac Wollner

יצחק וולנר, מתנדב בארגון 'חסד של אמת' בג'רזי סיטי, שהשתתף בטיפול בזירת ההרג במרכול הכשר JC KOSHER בו נורו למוות שני יהודים, שוחח הבוקר (רביעי) עם ערוץ 7 וסיפר על שאירע.

"הקהילה החסידית כאן מונה בין 80 ל-90 משפחות. המרכול נמצא במרכז הקהילה היהודית, סמוך לבתי ספר יהודיים ולישיבה המופעלת לצידם. התלמידים הלומדים בסמוך נאלצו להסתגר במשך שעות ארוכות במרתף של אחד המבנים, עד שהמשטרה אפשרה להם לצאת החוצה", סיפר וולנר.

לדבריו, "בערך כשעה אחרי שהיה ברור שכל היורים חוסלו, אפשרו לתלמידים לעבור למבנה המצוי מספר רחובות מהזירה, כדי להמשיך ללמוד".

וולנר מספר כי המשטרה המקומית ממשיכה לבחון את זירת האירוע. "את הגופות הוציאו רק סמוך לחצות (שבע בבוקר שעון ישראל). המבנה נותר פרוץ כיוון שהיורים פגעו בו באמצעות משאית גדולה. המשטרה מאבטחת אותו כל הזמן ולא מאפשרת כניסה כלל, כנראה לצורכי חקירה".

"היה כאן הרבה צורך בתמיכה נפשית והרבה מתנדבים מארגונים שונים התארגנו יחד כדי לסייע כאן. 'חסד של אמת' הביא מטען שלם של אוכל שנתרם, בגלל שמדובר במרכול הכשר היחיד כאן, שכנראה לא ייפתח בקרוב".

וולנר ציין עוד כי המשטרה המקומית מצאה בכלי רכב שהיה בחזקת מבצעי הירי כ-300 מחסניות מלאות בכדורים ומספר מטעני צינור.

"המשטרה ממשיכה לחקור. ראש עיריית ג'רזי סיטי טען שמדובר ב'פיגוע ממוקד' אבל לא ציין הקשר כלשהו לקהילה היהודית. אינני בטוח שמי שהחזיק ברשותו 300 מחסניות ביקש לפגוע בקהילה קטנה יחסית כמו הקהילה שלנו", סיכם וולנר.

ההרוגים באירוע הם משה הרש דויטש, בן 24, ולאה מינדל פרנץ, בת 33.

שני החמושים שביצעו את המתקפה - גבר ואישה - חוסלו. גורמים במשטרת ניו ג'רזי מעריכים כי הרקע לאירוע הוא ככל הנראה פלילי ומדובר בעסקת סמים השתבשה.

על פי הדיווחים, החשודים פתחו באש, ולאחר מכן אחד מהם התבצר במרכול. לפי עדי ראייה, חילופי האש נמשכו כשעה ואף גלשו לבית עלמין סמוך. ארבעה בני אדם לפחות היו במרכול בזמן חילופי האש.

ראש העיר ג'רזי סיטי, סטיבן פולופ, אמר הלילה (רביעי) כי מחקירה ראשונית של התקרית שבה נורו למוות שלושה אזרחים ושוטר, עולה כי היורים בחרו את המרכול הכשר מראש כיעד - ולא נקלעו אליו במקרה. "לפי שעה אין התרעות נוספות והנחיות לתושבים", הוסיף.

"קיבלתי תדריך על חילופי האש בג'רזי סיטי בניו ג'רזי", כתב נשיא דונלד טראמפ בטוויטר ואמר שהוא מתפלל למען "הקורבנות ובני משפחותיהם בזמן הטראגי והקשה הזה. נמשיך לעקוב אחרי המצב ונעזור לנציגים המקומיים ולנציגי המדינה בשטח".