בני גנץ בגולן
בני גנץ בגולןצילום: אלעד מלכה

סקר שנערך על ידי העיתון ''מקור ראשון'' מגלה כי אם הבחירות היו נערכות השבוע, מפלגת כחול לבן הייתה נהנית מ־38 מנדטים, הליכוד בראשות נתניהו היה עולה ל־34 וליברמן עם שבעה מנדטים.

למרות השינויים הללו עדיין יהיה קשה להרכיב ממשלה, עם 56 מנדטים לגוש הימין ו־57 לגוש השמאל־ערבים.

מפלגת העבודה יורדת במנדט אחד לחמישה; המחנה הדמוקרטי לא מצליח לעבור את אחוז החסימה; הרשימה המשותפת מקבלת 14 מנדטים.

רשימת הבית היהודי-האיחוד הלאומי לא עוברת את אחוז החסימה וכך גם עוצמה יהודית (2 מנדטים). הימין החדש בראשות השר בנט מתחזק לשבעה מנדטים. שמונה מנדטים לש"ס ושבעה ליהדות התורה.

לו עמד גדעון סער בראש הליכוד, הייתה המפלגה מקבלת 30 מנדטים אך גוש הימין כולו היה עולה ל־60 מנדטים והבית היהודי עוברת את אחוז החסימה. באותו תרחיש מקבלת כחול לבן 34 מנדטים. הרשימה המשותפת נותרת עם 14 מנדטים וישראל ביתנו עם שבעה. גם בגזרת המפלגות החרדיות אין שינוי.

אם סער בראשות הליכוד, הימין החדש עולה ל־10 מנדטים. גם הבית היהודי מרוויחה מעט ומצליחה לפחות לעבור את אחוז החסימה.

במפלגות השמאל תמונת המצב נותרת זהה: חמישה מנדטים לעבודה־גשר, והמחנה הדמוקרטי־מרצ עם 2.6 מנדטים, מתחת לאחוז החסימה. גוש השמאל־ערבים במקרה כזה יורד ל־53 מנדטים בלבד.


הסקר, בעריכת מנחם לזר, מנהל תחום פוליטיקס בקבוצת המחקר פאנלס, נערך ב־18 בדצמבר 2019 ובחן מדגם מייצג של אזרחי ישראל בני 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. הסקר כלל 1,001 נשאלים, מהם 851 מהאוכלוסייה היהודית ו־150 מהמגזר הלא יהודי. טעות הדגימה: 3.4 אחוזים.