תעודות זהות
תעודות זהותצילום: משרד הפנים

נתונים מדאיגים שפורסמו אתמול העלו כי רוב מכלל העולים לישראל בשנים האחרונות ממדינות ברית המועצות אינם יהודים על פי ההלכה והגיעו לכאן מכוח "חוק השבות" הקלוקל כמי שאביהם או סבם יהודי או כנשואים לבן זוג יהודי.

בדיווח נאמר כי פילוח לפי ארצות המוצא מלמד שבקרב עולים מרוסיה ואוקראינה המצב חמור במיוחד. מדובר בשתי מדינות שאזרחיהן ביקשו לעזוב אותן בהמוניהם בגלל המצב הכלכלי הקשה מנשוא.

על פי הנתונים, 61.5% מעולי רוסיה ו-66% מהעולים מאוקראינה אינם יהודים. מאוקראינה למשל עלו לארץ בתאריכים הנקובים 39,740 אנשים, מתוכם 13,235 יהודים ואילו 26,256 הם גויים גמורים לפי ההלכה.

בדיווח קודם ממשרד הפנים ניתנו נתונים חמורים אף יותר. נתונים המדברים על 86% אחוזים מכלל העולים מכל המדינות לישראל, וממדינות חבר העמים למעלה מ95%! לאחר שהנתונים עוררו סערה טענו במשרד הפנים כי הנתונים מעט נמוכים משניתנו קודם.

אך כאמור מוסכם על כולם כי רוב העולים בשנים האחרונות הינם גויים גמורים לפי ההלכה. בנוסף, הנתונים שנמסרו לאחר הסערה שנוצרה לא נתבררו עד כה. כי הנתונים הם על יהדותם של העולים כיום, אחרי שחלקם עברו הליכים כמו גיור, ובינתיים מסרבים לחשוף מה היה מעמדם בזמן העלייה.

ביד לאחים, הארגון העומד בפרץ מול נגע ההתבוללות, נבהלו לראות את הנתונים ופנו במכתב מיוחד לראש הממשלה לעצור את העלייה ההמונית של הגויים לישראל, בגלל ההתבוללות הנגרמת כתוצאה מכך. לפי הארגון, כבר כיום 10% מהזוגות הנישאים בארץ אינם מתחתנים עם יהודים.

במכתב לראש הממשלה נאמר בין היתר, "בשנים האחרונות אנו נתקלים בעליה חדה בעקומת מקרי ההתבוללות כאן בישראל. הנתונים של משרד הפנים שפורסמו היום מלמדים על אחת הסיבות לנתון הרה אסון זה, נתון שישפיע לרעה בצורה עמוקה על נגע ההתבוללות כאן בארץ. זהו איום וסכנה ממשית לעם היהודי היושב בארץ ישראל".

את מכתבם מסיימים ביד לאחים בקריאה לנתניהו לפעול לבלימת התופעה, בשל הסכנה שיש בו לעתיד העם, בדיוק כפי שהוא פועל לסיכול סכנות ביטחוניות. "מר נתניהו, כמי שער לעתידו הפיזי של עמנו, בכל החזיתות מן הראוי שתיתן את דעתך לקיומו של העם היהודי ועתידו כעם יהודי, במובן הכי עמוק שלו. עוד דור או שנים הרוב היהודי בישראל יהיה בסכנה ממשית מבית. בקשתנו כי תביע עמדה חדה וברורה בנושא כה קיומי. וכמנהיג, תציע תכנית למיגור תופעה חמורה זו”.