ניר אורבך והרב פרץ
ניר אורבך והרב פרץצילום: דוברות

מנכ''ל מפלגת הבית היהודי ניר אורבך אמר היום (שישי) לערוץ 7 כי מרכז ''הבית היהודי'' יאשר את ההסכם לריצה משותפת עם מפלגת עוצמה יהודית, והוא יובא להצבעה רק לאחר שיצרפו מפלגות נוספות להסכם ותיקבע דרך הבחירה.

במרכז המפלגה לא מרוצים, בלשון המעטה, מהחיבור המהיר של הרב רפי פרץ לאיתמר בן גביר, והיו רוצים לראות ברשימה קודם כל את מפלגת האיחוד הלאומי.

כדי להימנע מהפסד בהצבעה, אורבך והרב פרץ פועלים לרכך את ההתנגדות בקרב פעילים מרכזיים במפלגה, ובינתיים מנסים להתחבר למפלגות נוספות כמו ''יחד'' של אלי ישי או ''נעם'' המזוהה עם ישיבת הר המור.

יו"ר האיחוד הלאומי ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ' קרא הלילה (שישי) לקיים פריימריז לרשימת המפלגה הדתית, ''הציונות הדתית חייבת להיות קשובה לרחשי הלב של הציבור ולקיים בחירות דמוקרטיות אם היא חפיצת חיים ורוצה להיות ראויה לאמונו".

עמיעד טאוב, המשנה לראש העיר מודיעין ויו"ר מועצת ראשי הסניפים של הבית היהודי, אמר בתחילת השבוע לרשת ב' כי "אין שום היגיון בחיבור הזה, אני מעריך שהוא גם לא יעבור במרכז המפלגה. אנחנו דורשים לאפשר לכל מי שמזדהה עם הערכים שלנו להתמודד במרכז, מאיילת שקד ועד בצלאל סמוטריץ'".

כזכור, יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ החליט על דעת עצמו לחתום על הסכם עם ''עוצמה יהודית'' ולא עדכן מראש את חבריו לסיעה. גם הרב חיים דרוקמן לא ידע מראש על המו''מ של פרץ ואורבך עם איתמר בן גביר.

פרץ הסכים לתת למועמדי ''עוצמה יהודית'' את המקום השלישי, השישי והתשיעי. בן גביר שישובץ במקום השלישי אמר לערוץ הכנסת "אנחנו ויתרנו - הייתי צריך לדרוש את המקום הראשון, או לפחות את המקום השני".