רקטות מעזה
רקטות מעזהPhoto by Abed Rahim Khatib/Flash90

נוה דרומי, מנכ"לית "פורום המזרח התיכון - ישראל", אומרת לערוץ 7 כי ההסכם המסתמן עם חמאס שנדון בקבינט מהווה "תבוסתנות לשמה", כלשונה.

"לא ייתכן שמדינת ישראל שהיא בעיני מעצמה, מתנהלת בכזאת רפיסות מול חמאס. למה אנחנו כל פעם חוזרים על אותו מעשה? למה אנחנו נושאים ודנים עם ארגון טרור בדיוק לנהוג בו כפי שנוהגים בטרוריסטים? לענות להם באסרטיביות", אומרת דרומי.

לדעתה תקופת הבחירות היא זמן שבו צריך לפעול לשינוי תודעתי. "בעצם העובדה שאנחנו לקראת בחירות, לציבור יש כאן יתרון. דווקא בתקופה הזו שפוליטיקאים רוצים לדבר אל הציבור שלהם ובונים את קמפיין הבחירות, יש להם אינטרס להוכיח את עצמם. יש את שר הביטחון נפתלי בנט שעושה עבודה מצויינת, את אביב כוכבי שהביא רוח חדשה ושונה מהרמטכ"לים הקודמים. לכן, יש ציפייה בציבור והוא צריך להפעיל לחץ על מקבלי ההחלטות, במיוחד בשל הידיעה שגם בדרג מקבלי ההחלטות יש מי שמתנגדים להסדרה".

"לא ייתכן שיש שני חיילי צה"ל בעזה ובמקום להפעיל לחץ על חמאס, נותנים להם עוד. אנחנו הולכים עם הראש בקיר פעם אחר פעם. במקום לנסות להכריע אנחנו מנסים להכיל ולהסדיר", מוסיפה דרומי.

לשאלה מה הדרך האחרת, שאינה הסדרה, לשמור על שקט בגבול היא משיבה, "הדרך האחרת, שלא ניסינו, היא לנצח. לבוא לחמאס ולומר להם: אם לא תעצרו את הרקטות ותפעילו כוח נגד הסוררים? נראה לכם את כוחה של ישראל".

"למה זו לא המדיניות של ישראל? למה אנחנו לא מנסים להראות להם את כוחנו? ישראל הרי נבחנת על ידי מדינות האזור כל הזמן. כולם בוחנים את ההרתעה הישראלית ולנו יש אפשרות לבוא ולהבהיר מהי ההרתעה וזה הזמן להדגים אותה. אני חושבת שזה צריך להיות שינוי מערכתי של נבחרי הציבור שלצערי בשנים האחרונות – ועוד לפני נתניהו – שאין חתירה להכרעה ויצירתיות", מסכמת דרומי.