סמוטריץ׳
סמוטריץ׳צילום: Hadas Parush/Flash90

יו"ר האיחוד הלאומי ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ' דחה הבוקר (רביעי) את טענתו של איתמר בן גביר מ''עוצמה יהודית'', ולפיה סמוטריץ' קרא לפריימריז והתחרט לאחר שגילה כי ''עוצמה'' תומכת ביוזמה.

"לא היה ולא נברא. כנראה שאיתמר ואמת זה לא דבר שהולך ביחד. שקר מראשיתו ועד סופו. אבל אפשר להמשיך לשחק בנדמה לי", אמר סמוטריץ' ל"קלמן ליברמן" בכאן רשת ב'.

סמוטריץ' לא צופה אפשרות להתמודד לבד עם ''האיחוד הלאומי'', והסביר: "חושב שזה לא יקרה. אני אדם אחראי, שלא הולך להרפתקאות. לא אקח על מצפוני אובדן של קולות לימין. אני רוצה להתרחק כמה שיותר מהסיכון הזה של אחוז החסימה".

סמוטריץ': לא אצטרף לרשימה שספק אם תעבור את אחוז החסימה

שר התחבורה קרא לאיחוד בימין באמצעות פריימריז שיחזירו את אמון הציבור ברשימה, "היכולת שלנו להיות חזקים זה ביחד ולא ברסיסי מפלגות, שגם אם עוברות את אחוז החסימה, הן לא מקבלות כוח להותיר חותם. הציבור רוצה פעם אחת אחדות ולהיות מעורב בהרכבת הרשימה".

סמוטריץ' גם לא שולל איחוד עם הימין החדש ואמר לגלי צה''ל: "הכל נמצא על הפרק. אנחנו צריכים כמה שיותר חיבורים כדי להצליח בבחירות".

בן גביר הגיב על דברי סמוטריץ': "שימו לב למה שהוא אמר, 'בן גביר הוא לא ציונות דתית'. ההתנשאות והיוהרה הביאו את הכישלון בפוליטיקה של הציונות הדתית. יש פוליטיקאים שלדעתם מי שלא מאותו דנ"א, צריך להוציא אותו מהמחנה. למרות הכל, אני קורא לו – גלה אחריות והצטרף לחיבור".

בן גביר לסמוטריץ': הופתעתי מאוד