ישראל אייכלר
ישראל אייכלרצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ח"כ ישראל אייכלר מגיב לדברי נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, לפיהם ללא השתתפות חרדים מוגברת בשוק עבודה ייתכן ותידרש העלאת מיסים.

"כל ספירה של הציבור החרדי בנפרד היא אנטישמית ביסודה. בראשה הספירה הדמוגרפית המאיימת בריבוי ילדים חרדיים נובעת משנאה ועוינות כלפי הציבור החרדי. כבר שנים רבות מי שמכונים רפורמים עוסקים בספירת הציבור החרדי תחת קטגוריות שונות בהתנשאות יהירה ובגזענות אנטישמית שרואה בחרדים איום קיומי", טען אייכלר.

לדבריו, "אף אחד אינו סופר מאיזה מגזר באים יושבי בתי הסוהר, איזה מגזר חולה יותר ואיזו אוכלוסייה ממלאת את בתי האבות. אלו נתונים שאף מכון רפורמי לא בדק. כל מה שמעניין אותם ואת האנטישמים בתקשורת זו בדיקה חוזרת ונשנית בנתוני המגזר החרדי בנפרד בכל קטגוריה".

אייכלר היפנה אצבע מאשימה כלפי בנק ישראל ואמר כי "אם כבר בוחנים את הכשלים בכלכלה הישראלית, עובדי בנק ישראל בפרט, נושאי המשכורות השמנות ביותר במשק, מיליון עובדי המגזר הציבורי בכלל, הם הנטל הכלכלי הכבד ביותר על מדינת ישראל. אם נגיד בנק ישראל באמת דואג לכלכלת ישראל ולציבור החרדי, מדוע הוא אינו מאייש כמה חרדיים בתפקידים בבנק ישראל".

"מיליון משרות יש במגזר הציבורי, מחציתם מיותרים באופן מוחלט. את המשכורת שלהם, החשמל במשרד, הטלפון, הרכב, הנסיעות ואפילו המיסים, משלם המגזר הפרטי ובכללו הציבור החרדי. כמה מתוך אותם מיליון תפקידים מאוישים על ידי חרדים? כמעט כלום. זו צביעות ואנטישמיות לשמה", סיכם חבר הכנסת.