מכון רישוי
מכון רישויצילום: איסטוק

א', איש חינוך מירושלים, רכשרכב יד שניה מסוג "פורד פוקוס" מחברת באדג'ט, תמורת 57,000 ש"ח, כ-2,000 ש"ח מעל המחירון.

בעת הרכישה קיבל א' דוח על מצבו של הרכב ממכון בדיקה, המעיד כי מלבד תקלות במתלים ופגיעות פח, הרכב תקין לחלוטין כולל המנוע, מערכות הקירור, דלק, הצתה, תיבת ההילוכים וכו'.

א' סמך על הבדיקה שהציג לו המוכר של באדג'ט, רכש את הרכב ונסע לשלום.

עוד באותו היום נסע א' בירושלים וגילה בעיה מכנית שאילצה אותו לדומם את המנוע. מצבו של הרכב עורר את חשדו וא' החליט לבצע בדיקה של הרכב במכון בדיקה, שם הופתע לגלות בעיות רבות במערכות הרכב, וחש כי הונה על ידי באדג'ט.

כל הניסיונות לבקש מבאדג'ט רכב תקין עלו בתוהו. א' ו\הופנה למספר מוסכים על מנת לתקן את התקלות, אך הוא מצידו התייאש והשאיר את רכבו בחניון החברה בשכונת תלפיות בירושלים ובכוונתו להגיש תביעה נגד באדג'ט בגין הונאה.

תגובת החברה: ''באדג'ט הינה חברה בינלאומית, הפועלת על פי סטנדרטים בינלאומיים גבוהים של שרות ואמינות. אלפי רכבים נמכרים בהצלחה ולשביעות רצון הלקוחות, מידיי שנה. החברה עובדת עם רשת מכונים בלתי תלויים ואף מצליבה את ממצאי הבדיקה עם היסטוריית הרכב ליתר בטחון.

"כל לקוח הרוכש רכב רשאי בנוסף טרם רכישת הרכב לבדוק בכל מכון בדיקה מטעמו במידה והוא חפץ בכך. סעיף זה גם נרשם בהסכם המכר שעליו חתום הלקוח. קורה שמכונים שונים מציגים פרשנות שונה לאותו הרכב, אבל כפי שנאמר לעיל, החברה אינה מתערבת כלל בשיקולי המכון הבלתי תלוי.

"עניינית לטענת הלקוח, נבדקה טענת הלקוח ולא נמצאו פערים מהותיים בין 2 הבדיקות. במידה והלקוח רכש אחריות, אנו נוכל לבדוק את כל התקלות שהלקוח טוען שישנן ולתקנם, בכפוף לכתב האחריות שרכש הלקוח", לשון התגובה.

הבדיקה שביצעה באדג'ט
הבדיקה שביצעה באדג'טצילום: א'
צילום: א'
צילום: א'