בנייה ביו"ש
בנייה ביו"שצילום: ליאור מזרחי, פלאש 90

מועצת התכנון העליונה במנהל האזרחי התכנסה ביומיים האחרונים ואישרה תכניות בניה לכ-1,936 יחידות דיור ברחבי יהודה ושומרון.

1,150 מהיחידות אושרו להפקדה, השלב ראשון בהליך התכנון. 786 יחידות אושרו למתן תוקף המהווה אישור תכנוני סופי.

בין היתר קודמה תכנית לאישור 258 יחידות דיור בחרשה, 180 יחידות דיור במצפה דני, 147 יחידות דיור במצפה יריחו, 107 יחידות באלון מורה, 100 בנווה צוף ו-40 בפדואל.

שר הביטחון נפתלי בנט שקידם את אישור היחידות במצפה דני אמר, "במקום בו ניסו לפגוע בנו ולשבור את רוחנו, אנחנו נצמיח חיים ונבנה עוד. זו התשובה החזקה מכל מול אויבנו – עם בונה בארצו".

"ההתיישבות ביהודה ושומרון הייתה ונשארה מאבני היסוד של הציונות. אחרי שנים שדיברו על הקפאה אנחנו מובילים הסדרה ובנייה. וחשוב מכל – מבלי להתנצל על כך", דברי בנט.

מועצת יש''ע הגיבה לאישור היחידות. "לשמחתנו, הבנייה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן היא דבר שבשגרה ואנו שמחים לראות שבכל מספר חודשים תכניות עולות למועצת התכנון העליונה".

"הגיע הזמן שארגוני השמאל הקיצוניים יקבלו את העובדה שגם ארה"ב הכריזה שההתיישבות ביהודה שומרון ובקעת הירדן אינה נוגדת את החוק הבינלאומי וכי החלת הריבונות הישראלית היא קונצנזוס במדינת ישראל".

"לאחר 8 שנות הקפאת בנייה חסרות תקדים, הממשלה מאשרת בנייה באופן תדיר ואנו מחזקים את ידיהם של ראש הממשלה ושר הביטחון על העשייה המבורכת. אנו צריכים עוד ועוד בנייה על מנת לקדם את פריחתה ושגשוגה של ההתיישבות" לשון תגובת המועצה.

בתנועת שלום עכשיו זעמו על אישור התוכניות: "בממשלת המעבר עסקים כרגיל - ממשיכים בקידום מסיבי של בנייה מזיקה ומיותרת במקומות שישראל תצטרך לפנות ללא מנדט מהציבור. נתניהו ממשיך לחבל בסיכוי לשלום וגורר את ישראל למציאות של אפרטהייד".