אלונה ברקת באליפות הראשונה
אלונה ברקת באליפות הראשונהצילום: פלאש 90

הלם בכדורגל הישראלי. אחרי 4 וחצי שנים בתפקידו, הודיעה הפועל באר שבע לפני זמן קצר כי מאמנה ברק בכר התפטר מאימון הקבוצה.

בכר, שהגיע אל באר שבע מעירוני קריית שמונה לפני 4 וחצי שנים והפך את הקבוצה הלוזרית של באר שבע לאלופה בלתי מעורערת במשך 3 שנים רצופות, נחשב למי שאחראי יותר מכולם על ההצלחה של באר שבע ולמעשה הפך אותה לאחת מקבוצות הכדורגל הגדולות בכדורגל הישראלי והתפטרותו היום מגיעה בהפתעה גמורה.

כבר במהלך העונה הקודמת נראה היה כי בכר מיצה את עצמו בבאר שבע כשנכשל באירופה, בליגה ובגביע, אך את העונה הנוכחית פתח עם מוטיבציה גדולה להחזיר את באר שבע לצמרת הטבלה ונעשו שינויים בכדי לעשות זאת. עם זאת, השינויים לא צלחו, ההתחלה שנראתה כמו בניה מחודשת של באר שבע התנפצה לרסיסים בן רגע עם חזרתה של הבעלים אלונה ברקת מהפוליטיקה לקבוצה לאחר כישלונה ברשימת 'הימין החדש', ושמות גדולים ומבטיחים נחתו.

גם השמות הגדולים לא הצליחו להחזיר את באר שבע לצמרת הטבלה כאשר זו הודחה מאירופה ונמצאת במקום הרביעי בטבלת ליגת העל בכדורגל, אחרי מכבי ת"א היריבה המושבעת, מכבי חיפה ואפילו בית"ר ירושלים.

תזמון ההודעה של בכר אינה מקרית, כשבבאר שבע בחרו להודיע את התפטרותו בסמוך לשריקת הפתיחה של משחק העונה בין מכבי חיפה למכבי ת"א באצטדיון סמי עופר, בכדי שהפרידה מהמאמן שהביא אותם להצלחה כבירה בליגה ובאירופה לא תתפוס את כל הכותרות, זאת על אף שהפרידה נסגרה כבר בשעות הבוקר.

העונה רשמה באר שבע שלל שיאים שליליים, הגדולה והאחרונה שבהם הייתה אמש כשהפסידה להפועל ת"א החלשה בתוצאה 0:1 במשחק בו הגיעה למצב הבקעה אחד בלבד, גם הוא במחצית הראשונה.

תחת אימונו של בכר בן ה-40 העונה, השיגה באר שבע 29 נקודות בלבד מ-51 אפשריות כשזו הציגה יכולת נרפית והפסידה לא מעט פעמים גם באצטדיונה הביתי, אצטדיון טוטו טרנר שמאז הקמתו ועד השנה היה למבצר אמיתי של ממש עבורה.

עם הדיבורים על כך שהדחה בגביע תעלה לבכר בפיטורים, החליט זה להודיע כי הוא מפנה את מקומו ומי שעשוי לתפוס את מקומו של בכר הוא מאמן נבחרת קפריסין רן בן שמעון ששיתף פעולה מעט עם בכר בקריית שמונה אותה סחף בעבר לאליפות היסטורית, זכייה בגביע הטוטו שנתיים ברציפות והגיע עמה לחצי גמר גביע המדינה.

מהפועל באר שבע נמסר כי "הבוקר פנה ברק בכר לאלונה ברקת והודיע לה שבתום לבטים רבים החליט לסיים את תפקידו בהפועל באר-שבע לאחר ארבע וחצי עונות בהן כיהן כמאמן הקבוצה".

אלונה ברקת עצמה הודתה לבכר כשנפרדה ממנו ואמרה: "ברק בכר היה שותף לשלוש אליפויות היסטוריות ולקמפיינים אירופאים מרגשים. אני וכל אוהדי הפועל באר-שבע מוקירים את תרומתו האדירה וחלקו בהתפתחות ועיצוב המועדון כמועדון צמרת".