רפי פרץ
רפי פרץצילום: Roy Alima/Flash90

יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ מתייחס בראיון נרחב בעיתון ידיעות אחרונות למשנתו הפוליטית והחינוכית.

לפני שלושה שבועות פרץ (64) חתם על הסכם לריצה משותפת בבחירות עם מפלגת “עוצמה יהודית” בראשות איתמר בן גביר.

“איתמר בן גביר עבר כברת דרך ארוכה מאז תקופת כהנא, הוא כבר לא כהניסט במובן הפשוט של המילה. ברגע שמדינת ישראל הכשירה אותו ואיפשרה לו להיות עורך דין וחבר כנסת, יש לו לגיטימציה בחוק”.

על היחסים עם יו"ר האיחוד הלאומי אמר “סמוטריץ’ רצה פריימריז, הוא לא רצה את הדרך שהלכתי בה. גם אני בעד פריימריז, אבל זה לוקח חודשים ועכשיו אין זמן. אנחנו בתקנות חירום”.

"אני באמת מעריך את איילת שקד, אני חושב שהיא תורמת לפוליטיקה הישראלית תרומה מאוד מיוחדת. בעלה הוא טייס מילואים בחיל האוויר, אני יודע מה זה כשהבעל טייס והוא הולך למילואים, זו השקעה של בית ואני מאוד מעריך את זה. אבל אם מדובר על מפלגה ציונית דתית צריך שיעמוד בראשה מישהו מהעולם הדתי”.

יו"ר הבית היהודי התייחס לראיון הטלוויזיוני שבועיים אחרי שנכנס לתפקיד כאשר נשאל אם הוא בעד טיפולי המרה וענה שלדעתו אפשר להמיר אנשים עם נטייה מינית שונה. “זה היה האירוע הכי כואב בכל השנה שבה הייתי בפוליטיקה. לא ההתנפלות עליי הייתה הבעיה, אלא הפרשנות המעוותת שנתנו לדברים שלי. אני סיפרתי על תלמיד שהגיע אליי לישיבה ושיתף בנטיות שלו. הוא אמר, ‘אני רוצה להיות יהודי ולנהוג על פי התורה אבל יש לי נטיות אחרות’. הוא בכה, ואני בכיתי איתו והקשבתי לכאב שלו וחיבקתי אותו”.

“הבנתי שיש דברים מורכבים שנוגעים בדיני נפשות וצריך עבורם הרבה זמן והרבה הסברה. אי־אפשר לדבר עליהם בחצי משפט בטלוויזיה”.

ואם אחד מילדיך היה מגלה נטייה מינית שונה, איך היית מגיב? “ברוך השם הילדים שלי גדלו בצורה טבעית ובריאה. הם בונים את הבתים שלהם מתוך ערכים יהודיים. אני לא מעסיק את הראש שלי במה היה אם”.

מה זו משפחה נורמטיבית בעיניך? “בציבור הדתי שחי על פי התורה, המשפחה הנורמטיבית היא איש ואישה, על פי המסורת של עם ישראל. ואנחנו צריכים לדעת גם לשמור את הערכים האלה איתנו. לא צריך להתבייש בזה שאנחנו חיים בדרך הטבעית הזאת”.