נתניהו עם ח"כ יברקן
נתניהו עם ח"כ יברקןצילום: דוברות הליכוד

מזכירות מפלגת הליכוד אישרה אחר הצהריים (רביעי) את בקשת ראש הממשלה לשריין את חבר הכנסת גדי יברקן במקום ה-20 ברשימה לכנסת ה-23.

לאחר המהלך אמרו מקורבי ראש הממשלה כי הוא לא יבקש שיריונים נוספים ובעקבות כך, יקודם ח"כ גדעון סער למקום החמישי אותו מפנה השר משה כחלון.

יברקן פרסם הודעה בה כתב, "בשלהי הכנסת ה- 21 הוצע לי לעבור לליכוד תמורת מינוי לשר בכיר, סירבתי משום שהמנדט שניתן לי היה מנדט של כחול לבן, אופורטניזם הוא אינו דרכי, לא כך חונכתי".

"הערכים עליהם גדלתי הם כאלה שמעולם לא הייתי משתמש במשהו שאינו לא שייך לי, לכן היום אני מחזיר את המנדט למפלגת כחול לבן ביושר ובלב שלם, והולך אחרי הלב שלי ולמען הציבור שלי לדרך חדשה. אני מודה למשה בוגי יעלון על האמון ועל שיתוף הפעולה", הוסיף חבר הכנסת.

לדבריו, "אני יוצא לדרך חדשה בתנועת הליכוד, זו שפעלה למעננו עוד מימי בגין ושמיר שהקהילה האתיופית תמיד היתה נר לרגלם ועודנה גם היום בהנהגתו של בנימין נתניהו. זה לא סוד כי בעבר השמעתי ביקורת על ראש הממשלה אך מה שמניע אותי זה אך ורק עתיד המדינה ועתיד הקהילה שנותנת בי אמון פעם אחר פעם, חובתי המוסרית לקהילה היקרה שלי, היא לדאוג, לטפל ולפתור את הסוגיות הבועורות אותם אפרסם יחד ראש הממשלה".

"רוב גדול של ציבור בוחריי אוהב ומעריך את הליכוד ואת בנימין נתניהו, כך גם אני על אף הביקורת שהשמעתי כלפיו בעבר", סיכם חבר הכנסת.

יברקן נועד עם ראש הממשלה נתניהו שאמר לו, ״גדי אני שמח לראות אותך כאן. יש לנו כל-כך הרבה מה לעשות ומה לתקן - במאבק באלימות, בגזענות, למען השיוויון, למען העלאת שארית אחינו ואחיותנו כאן בארץ. אני שמח לראות אותך. ברוך שובך הביתה לליכוד".

יברקן השיב, "אדוני ראש הממשלה אני שמח לחזור הביתה. בין היתר אני חוזר בזכות הלחץ שהפעילה עליי הקהילה ימים ולילות בתקופה האחרונה. אני עשרים שנה בפעילות חברתית למען הדברים הללו".

"אין גאה ממני בקהילה בית ישראל שהפכה לכוח אלקטורלי משפיע בפעם הראשונה מזה עשרות שנים ואני חייב להם חוב מוסרי. אני מקווה ומאמין שנשפר את מצבה של הקהילה ושל החברה בישראל למען אחדות עם ישראל ולמען ארץ ישראל. נעשה ונצליח".

מוקדם יותר הודיע יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, כיהוא מדיח את ח"כ יברקן מרשימת המפלגה, בעקבות המגעים שניהל חבר הכנסת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

במקביל לפגישה שקיים יברקן עם נתניהו כדי לבחון הצטרפותו לליכוד, הודיע גנץ: "‏החלטתי בתיאום עם ח״כ רא״ל (במיל׳) בוגי יעלון להדיח מרשימת כחול לבן את ח״כ גדי יברקן".

יעלון הודיע לח״כ יברקן כי "נוכח התנהלותו והתנהגותו שמעידה יותר מכל על ערכיו, הוא מודח ממפלגת תל״ם ולא ייכלל עוד ברשימת ׳כחול לבן׳ לכנסת ה-23".

יברקן הבהיר לראשי ''כחול לבן'' כי אם לא ישודרג מקומו אצלם ברשימה, הוא ישקול בחיוב לקבל את הצעת הליכוד. בהמשך נסע יברקן להיפגש עם נתניהו ואז כאמור הודח על ידי בני גנץ.

יברקן, בן העדה האתיופית, השתייך למפלגת ''תל''ם'' של משה יעלון המהווה אחת משלוש המפלגות שמרכיבות את כחול לבן. בכחול לבן שוקלים להציב במקום ה-33 ברשימה את עו"ד מיכל קוטלר-וונש, אשת מפלגת תל"ם.