נפתלי בנט
נפתלי בנטPhoto by Yonatan Sindel/Flash90

כיושב ראש מפלגת הימין החדש שמתמודדת לכנסת, וכשר החינוך לשעבר של מדינת ישראל, לא אכלול ברשימה שלי מי שמחזיק בסלון ביתו תמונה של אדם אשר רצח 29 איש חפים מפשע.

זה כל-כך מובן מאליו, שאני נדהם שאני נדרש להסביר זאת בכלל.

דמיינו חבר קונגרס אמריקאי שהיה תולה על קיר ביתו תמונה של מי שרצח עשרות יהודים בבית כנסת בזמן התפילה. זה נשמע לכם הגיוני?

לא אכפת לי כמה ילחצו עליי. זה בכלל לא עולה על דעתי. זה לא יקרה. זו החלטתי הסופית.

אני יהודי. ישראלי. ימני. הוריי עלו לארץ מבחירה, מתוך אידיאלים. מתוך ציונות.

הם חינכו אותנו, שלושת הבנים, לאהבת הארץ, העם והתורה. הם חינכו אותנו לאהבה עמוקה למדינת ישראל. הם החדירו בנו את ההבנה שמדינה יהודית זה דבר ממש לא מובן מאליו, וצריך לשמור עליה מכל משמר.

הם נחרדו מהסכמי אוסלו לחלוקת הארץ, והם יצאו להפגין כל יום שישי, בשמש ובגשם, במרכז אחוזה בחיפה. גם כאשר זלזלו בהם או לעגו להם. הכל כדי למנוע מסירת סנטימטר מאדמת הארץ לאויב. הם נפעמו בכל פעם מחדש מהיופי של ארץ ישראל שלנו.

הם לימדו אותנו לעמוד זקופים בכל שבת בעת שהחזן אמר את המילים: ״אבינו שבשמיים, צור ישראל וגואלו, ברך את מדינת ישראל, ראשית צמיחת גאולתנו״. עד היום אני מתרגש ממילים אלו.

בזכות הערכים שאבא ז״ל ואמא נטעו בי, התנדבתי לשרת כלוחם וכמפקד ביחידה מובחרת.

בזכות הוריי הטובים בחרתי חיים לא פשוטים בפוליטיקה, כדי לשרת את עם ישראל ואת המדינה שאני כל כך אוהב.

ישנם שאוחזים קו אידיאולוגי הפוך. במקום לבנות, שוברים. במקום לתקן, מתפרעים. זו תפיסה של בוז עמוק למדינת ישראל ולמוסדותיה. זלזול במפקדי צה"ל ובאנשי כוחות הביטחון. לתפיסתם, אלימות זה בסדר. להעביר סדנאות לפורעי חוק כיצד להתל בחוקרים זו ברכה. חברים, זה איום ונורא.

לא שבנו מהגלות לארץ ישראל בשביל לחיות כמו מיליציות פרועות שעושות דין לעצמן. זה לא ימין. זו אנרכיה.

לטעמי אין הבדל בין עברייני תג מחיר שתוקפים חיילים לבין עברייני השמאל האנרכיסטי שזורק אבנים על חיילי צה"ל בגדר.

אנחנו מאמינים במדינת ישראל, גם כשאנו רואים את פגמיה. אנחנו פועלים לתקן את המדינה; לא להחריב אותה.

צריך לתקן את מערכת המשפט, דבר שלא קרה משך 40 שנות הליכוד עד שהגיעה איילת שקד. צריך לבטל את נאום בר אילן להקמת פלסטין, ולהחיל את הריבונות על ארץ ישראל. צריך להחזיר את רוח הניצחון וההכרעה להנהגת המדינה. לא שוברים את המדינה; מתקנים אותה.


אכן, יש פלונטר פוליטי.

אך יש לכך פתרון פשוט ומיידי: שראש הממשלה יזמן אליו את ידידי הרב רפי פרץ, יסייע לו להצטרף אלינו, ושיקרא לבן גביר להסיר את התמודדותו לכנסת.

אם רה"מ יצליח, הימין לא יאבד אף קול. אם בן גביר יחליט בכל זאת לרוץ, ראש הממשלה יבהיר לציבור שהפעם שאין לבן גביר שום סיכוי לעבור את אחוז החסימה. יהיו מעט מאד אנשים שיבזבזו את קולם.

זכרו: בבחירות הקודמות ראש הממשלה פעל הפוך. הוא סבר שיש לבן גביר סיכוי טוב לעבור, ולכן הוא דווקא עודד אנשים להצביע לבן גביר. רבבות אכן נרתמו בתמימות "להצביע בן גביר כדי להציל את הימין", ושרפו את קולותיהם. בן גביר לא התקרב בכלל לאחוז החסימה. חסרו לו 60,000 קולות שזה המון. הפעם אפשר למנוע את בזבוז הקולות. זה בידי ראש הממשלה, ורק בידיו.

הקריאה של הליכוד כלפיי להכניס לרשימה בהנהגתי את בן גביר אינה ראויה. חבריי בליכוד—אם אתם כל כך רוצים אותו, שריינו אותו אצלכם.

חברים יקרים, אם אתם רוצים את איילת שקד, את בצלאל ואותי—תצביעו לנו ותנו לנו כוח גדול.
אם לא, זו זכותכם. אמשיך להילחם על ערכיי.

יש לנו בחירות לנצח. הרימו את הראש. אנחנו הולכים להילחם ולנצח.