לתלמידי ישראל דרושים מורים טובים יותר

ראש מכללת חמדת הדרום מגיב לפערים הקשים שהתגלו בתוצאות המיצ"ב בין יהודים וערבים ומציע להפנות את המשאבים לשדרוג איכות המורים.

ניצן קידר , כ' בטבת תש"פ

חיים שקד
חיים שקד
צילום: מכללת חמדת הדרום

במבחני המיצ"ב שנערכו לתלמידי ישראל נמצאו פערים משמעותיים במיוחד בהישגים בין תלמידים מרקעים שונים.

מה גרם למציאות הזו? ד"ר חיים שקד, ראש מכללת חמדת הדרום, מסביר לערוץ 7 שמדובר בבעיה קשה של מערכת החינוך. "אני חושב שמבחני המיצ"ב הם בסך הכל מראה כי הם משקפים מציאות של הפערים. מבחני פיז"ה שהתפרסמו לא מזמן, דירגו אותנו במקום הראשון בעולם בפערים בין תלמידים. זו בעיה רצינית שמשרד החינוך מתיימר לפתור, אך ללא הצלחה".

"יש פערים בין המגזר דובר העברית לדובר הערבית, אבל גם פערים בין מי שבאים ממקומות מבוססים למקומות אחרים. זה מצביע על בעיה חמורה שמשרד החינוך צריך להתמודד איתה", מוסיף שקד.

לדבריו, הדרך המרכזית לשיפור, היא שידרוג איכות צוותי ההוראה. "המטרה העיקרית שמשרד החינוך צריך לשים לנגד עיניו זה שיפור איכות המורים. יש הרבה דברים שמשפיעים על הישגים של תלמידים אבל העיקרי שבהם הוא איכות עובדי ההוראה. צריך ואפשר לנקוט בכל מיני כלים שמטרתם למשוך אנשים טובים יותר לתחום החינוך ולהכשיר טוב יותר את המורים, גם לקראת עבודתם וגם במהלך השנים. משרד החינוך מטפל בנושא הזה מעט מדי ומאוחר מדי".

"יש להפנות תקציבים לאפיק הזה שיכול לשפר את תמונת המצב הנוכחית", מסכם שקד.