ראשי כחול לבן - גנץ, לפיד, יעלון ואשכנזי
ראשי כחול לבן - גנץ, לפיד, יעלון ואשכנזיצילום: אלעד מלכה

בתום שבוע עמוס באירועים ובדרמות פוליטיות, אפשר לצבוע באופן מוחלט את זהות כלל המפלגות שיתמודדו על מקום בכנסת ה־22.

בראשית השבוע היו אלה מפלגות השמאל שהתאחדו לרשימה אחת: העבודה־גשר־מרצ, ובסופו, רגע לפני המועד האחרון להגשת הרשימות, נרשם איחוד בימין תחת השם ימינה.

כיצד התמונה העדכנית משפיעה על מפת המנדטים? על פי סקר 103fm, גם השבוע - אין כל שינוי שמייצר הכרעה בבחירות שיתקיימו בעוד כחודש וחצי.

על פי הסקר, שקיים מכון מאגר מוחות בניהולו של פרופ' יצחק כ"ץ, המפלגה המאוחדת בשמאל זוכה ל־10 מנדטים, ורשימת ימינה ל־9 מנדטים. "עוצמה יהודית" זוכה לכאחוז מקולות הנשאלים, השווה ערך לכ־2 מנדטים - מתחת לאחוז החסימה.

במפת הגושים, גוש השמאל-ערבים מגיע ל־58 מושבים, בעוד גוש הימין והחרדים רושם 54 בלבד. מפלגתו של אביגדור ליברמן ישראל ביתנו עדיין עם יכולת להטות את הכף לכל אחד מהצדדים, עם 8 מנדטים.

נציגי ימינה מגישים את הרשימה לועדת הבחירות המרכזיתועדת הבחירות המרכזית

עוד תוצאות בסקר: כחול לבן היא המפלגה הגדולה ביותר עם 34 מנדטים, אחריה הליכוד עם 30, הרשימה המשותפת עם 14, ש"ס עם 8 ויהדות התורה עם 7 מנדטים.

באשר לשאלת בקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מסתמנת מגמת התחזקות בקרב אלה המתנגדים למהלך שימנע את הליכתו של נתניהו למשפט. 64 אחוזים מהנשאלים הביעו התנגדות לבקשת החסינות, זאת לעומת 53 אחוזים מהנשאלים בסקרים דומים שפורסמו בשבוע שעבר, אף הם על ידי מכון מאגר מוחות.

הסקר נערך היום (ה') באמצעות פאנל אינטרנטי בקרב 628 נשאלים בגילי 18 ומעלה. גודל הטעות הסטטיסטית עומד על 4.4 אחוזים ברמת ביטחון של 95 אחוזים.

התוצאות המלאות, הניתוחים והפרשנויות, מחר (ו') ב־09:00 בתוכניתו של ניסים משעל ב־103fm.