קבוצת הטניס החדשה ב'שלוה'
קבוצת הטניס החדשה ב'שלוה'צילום: דוברות שלוה

ב'שלוה', ארגון שפועל כבר קרוב ל-30 שנים במטרה לטפל בילדים עם מוגבלויות ולסייע לבני משפחותיהם בהתמודדות עם המורכבויות הכרוכות בגידולם, תוך כדי שילובם בחברה, לא יודעים מהו גבול ומהי תקרת זכוכית.

אחרי שסחפו מדינה שלמה עם הופעות מדהימות של הלהקה שלהם בתכנית 'הכוכב הבא לאירוויזיון' בשנה שעברה ובכך נתנו במה אמיתית לקבלת האחר בחברה וגרמו לילדים רבים בעלי מוגבלויות להאמין כי ביכולתם להשתלב בחברה כשווים בין שווים, ממשיכה 'שלוה' לעשות היסטוריה ולהגשים חלום לילדים רבים כשזו פותחת חוג מקצועני ייחודי ובעל ערך רב.

במרכז 'שלוה', המרכז הלאומי לטיפול באנשים עם מוגבלויות ושילובם בחברה אשר בירושלים, ישנן פעילויות רבות ומגוון תכניות לטיפול ושילוב ילדים ואנשים עם מוגבלויות בשלל תחומי החיים. כחלק מהמתקנים הרבים והמתקדמים במרכז הלאומי שלוה, ישנו גם מרכז ספורט מותאם, מונגש ומתקדם, הכולל בריכת שחיה חצי אולימפית, בריכה הידרוטרפית, אולם כדורסל, חדר כושר בגודל מלא ושלל מתקני ספורט.

כעת, יוזמה חדשה בתחום הספורט לאנשים עם מוגבלויות יוצאת לדרך בשלוה והיא ראשונה מסוגה בישראל - חוג פינג פונג (טניס שולחן) מקצועני.

פינג פונג עלול להיחשב עבור רבים כמשחק כייפי בלבד שמשחקים בשעות הפנאי ללא מאמץ פיזי או יכולות ספורטיביות יוצאות דופן, אך הדבר כמובן לא נכון ופינג פונג מקצועני דורש רבות משחקניו.

באופן ספציפי הוא מחזק ומגביר אצל שחקניו עם המוגבלויות את הזריזות הכללית, זריזות תגובה, תיאום יד עין, ניתור ושיווי משקל, קואורדינציה, ריכוז ודיוק ועוד. יכולות אלו משפיעות לא רק במרחב של השולחן, הכדור והמטקה אלא ברבדים נוספים בחיים האישיים של כל אחד מהשחקנים.

טל וינר, מאמן הקבוצה החדשה אשר מפעיל אקדמיה לטניס שולחן עם מעל ל-200 ילדים שמתאמנים בכל סביבות ירושלים, מאמן לראשונה בישראל קבוצת פינג פונג של אנשים עם צרכים מיוחדים באופן מקצועי והכל בהתנדבות מלאה.

"הם לומדים הכל מהבסיס, מהיסוד, בדיוק כמו כל הילדים שמתחילים ללמוד ספורט מקצועני" אומר וינר ומוסיף, "אני רוצה להוציא מהשחקן, בין אם הוא ילד ובין אם בוגר, את ה-100 אחוז שלו. לכל אחד היכולות שלו ואני רוצה להצליח להוציא מכל אחד את המקסימום שלו".

עוד מוסיף וינר כי "אני לא בא כדי להעביר להם את הזמן, אלא כדי לקדם אותם - הישגית, מקצועית, חברתית וספורטיבית. זה תהליך ארוך זמן אבל בסופו של דבר רואים תוצאות.
השנה התחלנו עם קבוצה של בוגרים ובשנה הבאה נפתח גם קבוצות של ילדים, בתקוה שהענף יתפתח ובעוד ערים בישראל יוקמו קבוצות טניס שולחן לילדים ואנשים עם מוגבלויות".