יעלון: "בקעת הירדן היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל"כחול לבן

שר הביטחון לשעבר ח"כ משה יעלון (כחול לבן) סייר היום (שלישי) בבקעת הירדן ובצפון ים המלח יחד עם יו"ר מפלגה בני גנץ וחברי כנסת נוספים מכחול לבן.

"בקעת הירדן היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל, לנצח", הבטיח יעלון וסיפר כי ''נתניהו היה מוכן לוותר על בקעת הירדן, אך אני מנעתי זאת בגופי.

''התפיסה הזו שלפיה בקעת הירדן היא חלק בלתי נפרד מישראל, נשענת על ניסיוננו הביטחוני במשך שנים רבות''.

לטענת יעלון, ''לפני הבחירות האחרונות החל ספין הסיפוח של נתניהו, עם הצהרה ריקה, שאין בה כלום חוץ מאינטרס פוליטי והישרדות פוליטית. לא רק שזה לא עזר לנו, זה פגע במדינת ישראל.

''הבקעה סובלת מבעיות חשמל, מחסור במים ובאמצעי ייצור, וזו האחריות של ממשלת ישראל להשקיע בבקעה, לפתח ולטפח אותה. אנחנו נפתח את ההתיישבות ונבסס את בקעת הירדן כחומת המגן המזרחית של מדינת ישראל", הבטיח ח"כ יעלון.

בני גנץ: נפעל להחלת הריבונות בבקעת הירדן לאחר הבחירות

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ שכאמור סייר בצפון ים המלח ובבקעת הירדן, הבטיח להחיל ריבונות ישראלית בבקעה לאחר הבחירות לכנסת. "אנו חוזרים וקובעים - בקעת הירדן היא חומת המגן המזרחית של ישראל, בכל תרחיש עתידי שלא יקרה", אמר גנץ.

לטענתו, ממשלות שדנו בעבר על האפשרות למסור את הבקעה לערבים עשו טעות חמורה. ''אנו רואים בחלק הזה חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל ואחרי הבחירות נפעל להחלת ריבונות על הבקעה בתיאום עם הקהילה הבין-לאומית", הוסיף יו"ר כחול לבן.

גנץ גם קרא לארצות הברית לפרסם את פרטי ''תוכנית המאה'' לפני הבחירות לכנסת, "אני מקווה שהנשיא טראמפ יקדים ויפרסם את התוכנית. עברו מספר שבועות. במזרח התיון קורים הרבה דברים דרמטיים, אני מצפה לפרסום התוכנית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב להבטחתו של בני גנץ להחיל ריבונות בבקעת הירדן, ''למה לחכות לאחרי הבחירות אם אפשר להחיל ריבונות על בקעת הירדן כבר עכשיו בהסכמה רחבה בכנסת? בני גנץ, אני מצפה לתשובתך עוד הערב, אלא אם אחמד טיבי שם לך וטו".