אהוד אולמרט
אהוד אולמרטצילום: קובי ריכטר/TPS

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט תוקף בחריפות את הבטחת ראש הממשלה בנימין נתניהו להחיל ריבונות ישראלי בבקעת הירדן ובצפון ים המלח.

במאמר שפרסם בעיתון ''מעריב'' כתב אולמרט כי היא היוזמה נועדה לשמר את שלטון נתניהו. ''פרובוקציה ישראלית, שייעודה אחד - להעלות באש של שנאה, אכזבה, תסכול וייאוש את המזרח התיכון כולו. לעזאזל הכל - העיקר שאוכל להישאר עוד קצת על מושב הקיסר".

לטענת אולמרט, נתניהו הוא "עבריין נמלט" שמבקש ''להתחמק מהדיון בבקשתו האומללה לקבל חסינות מפני העמדה לדין, והרצון להסיט את הדיון הציבורי מהחשדות, האישומים והעבירות לכאורה שהוא מואשם בהן".

ראש הממשלה לשעבר הוסיף כי אם הנשיא טראמפ יתמוך בהחלת הריבונות בבקעה, הוא יעשה זאת כדי להטיב עם מצבו הפוליטי בוושינגטון. ''טראמפ יעשה מהלך במזרח התיכון רק אם הוא יועיל להשגת יעדיו במאבק האישי הקשה שלו בוושינגטון. אנחנו נצטרך להתמודד עם אלימות, טרור, שפך דם וערעור היציבות המדינית והביטחונית באזור כולו''.

בני גנץ: נפעל להחלת הריבונות בבקעת הירדן לאחר הבחירות

כזכור, יו"ר כחול לבן בני גנץ סייר השבוע בצפון ים המלח ובבקעת הירדן, והבטיח להחיל ריבונות ישראלית בבקעה לאחר הבחירות לכנסת. "אנו חוזרים וקובעים - בקעת הירדן היא חומת המגן המזרחית של ישראל, בכל תרחיש עתידי שלא יקרה", אמר גנץ.

לטענתו, ממשלות שדנו בעבר על האפשרות למסור את הבקעה לערבים עשו טעות חמורה. ''אנו רואים בחלק הזה חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל ואחרי הבחירות נפעל להחלת ריבונות על הבקעה בתיאום עם הקהילה הבין-לאומית", הוסיף יו"ר כחול לבן.

גנץ גם קרא לארצות הברית לפרסם את פרטי ''תוכנית המאה'' לפני הבחירות לכנסת, "אני מקווה שהנשיא טראמפ יקדים ויפרסם את התוכנית. עברו מספר שבועות. במזרח התיכון קורים הרבה דברים דרמטיים, אני מצפה לפרסום התוכנית".