דרעי בבקעה: נערכים להחלת הריבונות

חברי סיעת ש"ס, בראשות יו"ר המפלגה ושר הפנים אריה דרעי מסיירים הבוקר (שני) ביישוב מבואות יריחו בקעת הירדן בליווי מנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני.

במהלך הסיור ציין השר דרעי כי משרד הפנים החל להיערך להחלת הריבונות, בהתאם למתווה "תוכנית המאה", כולל כל הפרטים.

"זה שלנו, זו ארץ אבותינו, זו זכות גדולה להמשיך את המפעל הגדול שלהם", ציין דרעי והוסיף, "יש פה ראשי רשויות, בצד המוניציפאלי כשר הפנים אני רוצה לומר - התחלנו להיערך, יש פה עבודה הרי יהיה פה סיפוח".

"אנחנו מכינים את כל עבודת המטה הזו, זה דבר לא פשוט", סיפר דרעי, "יש כאן הרבה שאלות משפטיות ורישומיות, אנחנו מקבלים בברכה ומחכים לזה כבר. מקבלים את ראשי הרשויות אצלנו במשרד הפנים. נוכל לטפל בהם בסמכות ורשות, יותר ממה שאנחנו נותנים כעת".

סיעת ש"ס מסיירת בבקעהאוריאל גרינפלד ערוץ 7

דרעי התייחס גם לסוגיית התקצוב וציין, "יש כבר הצעת חוק של משה ארבל ומלכיאלי שעוד לא הצליחה להתקדם - לקחת מהחזקים ולתת לחלשים יותר. בע''ה כמובן החלת החוק תפתור בין היתר גם את הבעיה הזו. אני באופן אישי, התפללנו היום גם לראש הממשלה שיצליח במשימתו ההיסטורית. ושיחזור לארץ נוכל לעבוד באופן מעשי. כל יום שעובר זה פספוס. זו הזדמנות היסטורית שלא יודע מתי תגיע חזרה. זה מעשה אדיר".

נציין כי בימים האחרונים דווח ש"תוכנית המאה" של ממשל טראמפ תכלול "אור ירוק" לישראל להחלת הריבונות על בקעת הירדן ועל הישובים הישראליים ביהודה ושומרון.

בתמורה תצטרך ישראל להתחייב לאפשר לפלסטינים להכריז על מדינה עצמאית בשטחים שיוגדרו לכך בתוך מספר שנים, וזאת בתנאי שהרשות הפלסטינית תעמוד במספר תנאים.

בין התנאים שמציבה התוכנית לרשות הפלסטינית נמצאת ההכרה במדינת ישראל כמדינה יהודית, הכרה בירושלים כבירת ישראל, החזרת השליטה בעזה לידי הרשות הפלסטינית ופירוק חמאס מנשקו.