בהלת נגיף הקורונה
בהלת נגיף הקורונהReuters

על פי הנחיית שר הבריאות יעקב ליצמן, יוצאים על ידי מנכ״ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, שתי הוראות חדשות שנועדו למנוע ככל הניתן את כניסת הנגיף לארץ.

ההוראה הראשונה נועדה לאפשר לרשות האוכלוסין לסרב את כניסתם של מי שאינם תושבי ישראל ושהו בסין ב-14 יום האחרונים וזאת בהמשך להפסקת הטיסות הישירות לסין וסגירת המעברים היבשתיים.

בנוסף יפורסם בשעות הקרובות צו שיחייב את תושבי ישראל ששהו בסין ב-14 יום האחרונים לשהות בבידוד ביתי עד חלוף 14 יום ממועד עזיבתם את סין.

שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן אמר "אנו ממשיכים לנקוט בצעדים מהותיים בנוגע למניעה ככל הניתן של כניסתו של נגיף הקורונה לישראל. על אזרחי ישראל לפעול במשנה זהירות ולנהוג על פי הוראות אנשי המקצוע במשרד הבריאות, המתואמות עם המלצות ארגון הבריאות העולמי.

עצירת כניסה ישראלית של מי ששהו בסין ואינם תושבי ישראל וכן שהייה בבידוד ביתי לכל מי שחוזר מסין, הן פעולות הכרחיות שמשמעותן מניעת תחלואה אפשרית. בנוסף נדאג לכך שמי ששוהה בבידוד בית יקבל פיצוי באמצעות דמי מחלה או חופשה".

מנכ”ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הוסיף "אנו מודעים לכך שלא ניתן למנוע את כניסת הנגיף לארץ אך פועלים לדחיית המועד ככל הניתן ולהכלה של הימצאותו בארץ. על ציבור השבים מחו״ל לנהוג באחריות ציבורית בהתאם להנחיות המשרד על מנת להבטיח את שלומם ואת שלום הציבור כולו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס מחר דיון רב משתתפים בנוגע להיערכות לאומית והתמודדות עם נגיף הקורונה. בדיון ישתתפו שרי ממשלה, מנכ״לי משרדים וכל גורמי המטה הרלוונטיים, בהם שרי הבריאות, האוצר, החוץ וכן גם ראש המל"ל, מנהל המכון הביולוגי, מנהל רשות האוכלוסין, מנכ"ל רשות התעופה האזרחית, מנכ"ל מד"א, ועוד.

בשבת הודיעה סין כי מניין ההרוגים מהנגיף במדינה עלה ל-259. עוד ציינו כי 46 בני אדם מתו במהלך היממה האחרונה, 45 מהם במחוז חוביי, שבו התפרץ הווירוס, ואדם נוסף במחוז צ'ונגצ'ינג.