אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןצילום: דוברות

השותפה האמריקנית של ''ישראל ביתנו'' החליטה להתנתק מ"ישראל ביתנו העולמית" בעקבות הקמפיין הבוטה של המפלגה הישראלית בבחירות האחרונות בנושאי דת ומדינה. כך דיווח כתב "מקור ראשון" צביקה קליין.

מדובר על ארגון "הפורום האמריקאי למען ישראל״ AFI, אשר מורכב בעיקר מיהודים-אמריקנים דוברי רוסית, אשר התמודדו יחד עם ישראל ביתנו בעבר.

הנציגות האמריקנית של המפלגה הישראלית זעמו בין היתר על הסרטון של ח"כ אלכס קושניר נגד הענקת סיוע לנשים דתיות השומרות על טהרת המשפחה.

ב"ישראל ביתנו העולמית" אישרו כי אכן נפרדו דרכיהם של שני הארגונים עד להודעה חדשה. ב"פורום האמריקאי למען ישראל" לא התייחסו להחלטתם ורק מסרו בתגובה "אנו מחוייבים לערכי התורה. אנו תומכים בגאווה בבתי כנסת וקהילות יהודיות אורתודוקסיות ברחבי ארה"ב".

ממפלגת יהדות התורה נמסר, ''אנו מברכים על החלטת השותפה האמריקנית של ישראל ביתנו להתנתק מכל פעילות המפלגה העולמית, בעקבות הקמפיין הבוטה של ליברמן בבחירות האחרונות בנושאי דת ומדינה. מדובר בהחלטה ערכית ומוסרית נוכח מתקפת ההסתה הפרועה כלפי מסורת ישראל והציבור החרדי. סוף סוף חודר המסר גם בקרב ציבור תומכיו, לפיו לשקרים של ליברמן אין רגליים".