אירוע חנוכת המבנה
אירוע חנוכת המבנהצילום: באדיבות חמדת הדרום

במכללה האקדמית לחינוך חמדת הדרום, נערך אמש (שלישי) אירוע חנוכת בניין חדש לזכר הזוג אבי ואביטל וולנסקי הי"ד.

באירוע השתתפו מאות אנשים, ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן, ראש המכללה ד"ר חיים שקד, יו"ר הוועד המנהל של המכללה הרב יצחק לוי, מנכ"ל המכללה קובי ויצמן, מייסד המכללה פרופ' אבי לוי, נשיא המכללה היוצא פרופ' שאול קרקובר, בני משפחות וולנסקי ולמפרט, סטודנטים ותושבי מועצה.

האירוע כלל טקס הסרת לוט מרגש של שלט הנצחה שנחקק על הקיר לעילוי נשמת בני הזוג וולנסקי.

השניים נרצחו בפיגוע ירי לפני 17 שנים, במהלך נסיעתם חזרה לביתם בישוב עלי משבת בבית הוריה של אביטל בתקומה.

בכניסה ליישובם נורתה לעברם אש מטווח אפס. בנם של בני הזוג יגאל בן השלוש נפצע באורח קשה, ובנם נדב יצא בנס מהאירוע ללא פגע. יגאל ונדב, שנותרו יתומים מאב ואם, עברו לגור יחדיו עם סבם וסבתם, שלום ומלכה למפרט, במושב תקומה בשדות נגב.

הסב והסבתא מלכה ושלום למפרט גידלו לאחר הפיגוע את הנכדים יגאל ונדב שנותרו יתומים במושב תקומה, בשיתוף מלא ותמיכה של הסב והסבתא הרב עודד וחווה וולנסקי שהיו שותפים מלאים לגידול הילדים.

מלכה למפרט ציינה בהתרגשות כי "המכללה שמחנכת את הדורות העכשוויים והבאים של אנשי ההוראה והתורה, מתאימה בדיוק לאופיים ולקו החינוכי בו צעדו יחדיו אבי ואביטל, ולאורו אנו משתדלים לחנך גם את נכדינו. אני רוצה להודות מקרב לב על ההחלטה להנציחם בצורה אצילית כל כך באמצעות קריאת הבניין החדש על שמם, הנצחה שתהווה השראה ארוכת טווח לאזור כולו".

ראש המכללה ד"ר חיים שקד ציין בתחילת האירוע, "יחד עם השמחה וההתרגשות של חנוכת בניין חדש, אנחנו מזכירים כאן שני אנשים צעירים, בני זוג, שנרצחו והשאירו שני ילדים צעירים ולא זכו לראותם גדלים, לא זכו להביא עוד ילדים ולא זכו להמשיך לעשות את הטוב שהחלו להפיץ בעולם. אני חושב, שאין דבר שיכול למלא את החלל בליבם של בני משפחה שאיבדו את יקיריהם, אין דבר שיכול לתת נחמה מושלמת לצערנו. אולם, אני תקווה שהידיעה כי הוקם בניין שעוסק בחינוך, בתורה ובהכשרת הדור הבא של מחנכי הדרום לזכרם של בני הזוג וולנסקי, יש בה מידת נחמה כדי לדעת שבאמת זוכרים את הקורבן העצום והיקר הזה, ושמתוך הזיכרון הזה תצמח עשייה חיובית ושנזכה להמשיך ולהעמיד דורות של מחנכים מצוינים לעם ישראל".

ראש המועצה תמיר עידאן הוסיף, "התכנסנו כאן היום כדי לברך על חנוכת הבניין החדש במכללה, שיכלול כיתות חכמות, ספרייה חדשה, מעבדה ולמעשה ישקף את צמיחת ושגשוג המכללה, שנהפכה לאבן שואבת לכל מי שמבקש לעסוק בחינוך הדורות הבאים. דווקא באזור, שנתפס בעיני עם ישראל כ-מוכה מלחמה, אנחנו מצליחים להרים פה מוסד לתפארת, כשבכל המדינה נתפס כמוביל בתחום החינוך ובוודאי במגזר הדתי.

מחיר הדמים שנקבע בעצם החיים היהודיים בארץ ישראל כואב וחי, וכך גם אותו מחיר בלתי נתפס שבעקבותיו שני ילדיהם של אבי ואביטל, הי"ד, נותרו יתומים, אך מלאים באהבה עוטפת של המשפחה הקרובה. אני מאחל לכם יושבי הבניין, סטודנטים וסטודנטיות, שתזכו להנות מהתנאים הפיזיים והלימודיים ולהפיק מהם את המירב".

ראש הוועד המנהל של המכללה, שר החינוך לשעבר הרב יצחק לוי אמר כי "קרן לגאסי הריטג', שתרמה תרומה נכבדה לבניין המפואר, ביקשה למצוא שם של אחד מחללי צה"ל או נפגעי פעולות איבה שעל שמו יונצח הבניין. חשבנו בהנהלה שנכון להנציח את הזוג וולנסקי, משפחה צעירה שהוריה נרצחו בפיגוע - היא בת למשפחה שורשית בתקומה והוא בן למשפחה רבנית בישיבת הר המור. מדובר בזוג צעיר ירא שמיים, חדורי שליחות, אוהבי הבריות שכל עתידם היה לפניהם, ושהותירו אחריהם ילדים קטנים. אני רוצה להודות בשם ההנהלה לאנשי הקרן על נדיבות ליבם".

מנכ"ל המכללה קובי ויצמן שהוביל את הבניה בשנים האחרונות והנחה את הארוע כולו סיכם, "לפני שלוש שנים, קיימנו כאן טקס הנחת אבן פינה לבניין ובמגילה שחתמו עליה ידידי העמותה והחברים נכתב בין היתר: 'בעזרת ה' יהא זה הבניין למרכז לימוד איכותי ומקצועי ומוצלח לכל תושבי הדרום, בו יבואו באהבה ובאחווה להגות וללמוד להיות מחנכים לילדי ישראל'. ברוך ה' אנו זוכים היום לחנוך את הבניין ברוב עם הדרת מלך באירוע מרגש ומיוחד במינו. בתחילת הבניה זכינו להכיר את קרן לגאסי הריטג' קרן חדורת שליחות שמחפשת את המקומות שהשותפות של הקרן תעניק עבורם את קפיצת המדרגה. ואכן, זכינו שהקרן הסכימה להיות שותפה לפרויקט ובזכותם אפשרו לנו לבנות ספריה חדשנית ומיוחדת ובניין ברמה גבוה ואיכותית".

במהלך האירוע הוענקו תעודות הוקרה לגורמים השונים שהיו שותפים בהקמת הבניה.