Raed Salah in court
Raed Salah in courtMeir Vaknin/Flash90

בית משפט השלום בחיפה גזר עונש של 28 חודשי מאסר בפועל ו-18 חודשי מאסר על תנאי על מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, השייח' ראאד סלאח.

השייח' סלאח הורשע לפני כשלושה חודשים בבית המשפט בעבירות של הסתה לטרור ותמיכה בהתארגנות אסורה.

למעמד הקראת גזר הדין הגיעו שורה של בכירים בחברה הערבית שבאו לתמוך בסלאח, ובהם גם חברת הכנסת היבא יזבק שאתמול אישר בית המשפט העליון את מועמדותה בבחירות.

כאמור, בחודש נובמבר האחרון הרשיע בית המשפט את השייח' סלאח בעבירה של תמיכה בהתאחדות בלתי חוקית, בשל תמיכתו בפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית שהוצא אל מחוץ לחוק. בהמשך הרשיע בית המשפט את סלאח גם בעבירה של הסתה לטרור.

השר לבטחון הפנים גלעד ארדן מסר בתגובה לגזר הדין, "אני מברך את בית משפט השלום ששלח את המסית ראא’ד סאלח לכלא. גזר הדין ממחיש,שתומכי טרור ומסיתים מקומם בכלא ולזמן ארוך ולא בכנסת. בית המשפט העליון, שהכשיר את מועמדות יזבק,צריך לעשות היום חשבון נפש כשהוא רואה את מהללת המחבלים יזבק מגיעה לבית המשפט יחד עם תומך הטרור והמסית ראא’ד סאלח".

חבר הכנסת אופיר כץ (ליכוד) מסר בתגובה להרשעתו של סלאח, "‏ניכר באופן ברור שיזבק מביעה חרטה עמוקה וכנה על תמיכתה בטרוריסטים, עד כדי כך, שהיא מגיעה לדיון גזר דין של מי שנכנס שוב לכלא ל- 28 חודשי מאסר על הסתה לטרור, ובעל שורה של הרשעות על תמיכה בטרור והסתה לאלימות. ‏מעניין איפה זה עומד במדד המסה הקריטית. ‏פשוט בושה".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, צייץ בטוויטר, "‏במקרה של ראאד סלאח הצדק נעשה. חבל רק שבמקרה של היבא יזבק הצדק לא יצא לאור. מציע ליזבק שהגיעה לתמוך בו ללוות אותו גם בחודשי המאסר בכלא".