דן דייקר
דן דייקרצילום: אלירן אהרון

דן דייקר, מומחה ללוחמה מדינית ומאבק ב-BDS מהמרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה מעריך כי פרסום 'הרשימה השחורה' על ידי מועצת זכויות האדם של האו"ם הוא צעד מוטעה - בעיקר עבור הפלסטינים.

"הפלסטינים מובילים את עצמם להתאבדות כלכלית. צעד זה עלול לגרום לאבטלה קשה בקרב הציבור הפלסטיני שעובד כיום באזורי תעשייה משותפים - שיהיו הנפגעים הראשונים מהרחם", מסביר דייקר לערוץ 7.

להערכתו מספר הנפגעים מההחלטה יכול להגיע לכדי כ-35 אלף פלסטינים שעובדים במפעלים ישראלים ברחבי יהודה ושומרון.

"הרשימה השחורה אינה פוגעת בעסקי היין או היודאיקה של המתיישבים, אלא יוצרת טרור כלכלי כלפי מפרנסי משפחות פלסטינים שמעדיפים להמשיך לעבודה בהרמוניה יחד עם יהודים ולהרוויח בכ-250 עד 300 אחוזים יותר מהשכר ברשות הפלסטינית", הוא מוסיף.

לדברי דייקר, "כבר בשנת 2010 הודיעה הרשות שהיא מטילה חרם על מוצרי ההתנחלות, שמטרתו למנוע את השימוש באותה תוצרת בשוק הפלסטיני".

"למעט פרויקט הדיור הענק ברוואבי שעושה שימוש במהנדסים, מתכננים, יועצים, חומרי גלם ואנשי מקצוע מישראל אך לא מההתנחלויות, החרם היה כישלון גדול".

"צריך לזכור שהרשות הפלסטינית אינה מציעה שום אלטרנטיבה יצרנית לתעסוקה כזו, וירידה ברמת החיים תביא לאלימות ולחיזוק הגורמים המוסלמים הקיצוניים המבקשים להשמיד את ישראל ולערער את השלטון הפלסטיני", מסכם דייקר.