קלמן וסג"ל (קלמן ליבסקינד ואראל סג"ל)
קלמן וסג"ל (קלמן ליבסקינד ואראל סג"ל)צילום מסך

איש התקשורת קלמן ליבסקינד הודיע להנהלת תאגיד השידור הציבורי "כאן" כי לא ישוב להנחות את התכנית המשותפת יחד עם איש התקשורת אראל סג"ל עד שתבוטל השעייתו של סג"ל.

כזכור, סגל הושעה מהשידור בתאגיד בעקבות השתתפות בסרטון בו הוא שר יחד עם שמעון ריקלין וינון מג"ל את השיר "שבחי ירושלים", כאשר אליהם מצטרף גם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ליבסקינד הסביר את ההחלטה בפוסט שפרסם בפייסבוק בו הצהיר בפתיחה "כל עוד התכנית 'קלמן וסג"ל', תהיה בלי סג"ל, היא תהיה גם בלי קלמן. אחזור לשדר בטלוויזיה, כשסג"ל יחזור".

על הטענה שסג"ל הפר את תקנון האתיקה של התאגיד כתב ליבסקינד, "תקנוני אתיקה, כך אני נוטה לחשוד בדרך כלל, הם כלי שמנהלים אוהבים להחזיק במגירה. ברצותם, יוכלו להתעלם מהם. ברצותם, להשתמש בהם".

העיתונאים שרים עם נתניהו: שבחי ירושליםמתוך חשבון הטוויטר של ינון מגל

ליבסקינד ציין כי לא אהב את הסרטון, "לא אהבתי אותו, אני עצמי לא הייתי משתתף בו, ואם היינו חיים במציאות נורמלית, עם תקשורת הוגנת ומאוזנת, ועם אמות מידה שחלות באופן שוויוני על כולם, לא הייתי נזעק גם לו האירוע הזה היה גורר אחריו בירור כזה או אחר".

אולם לדבריו, "זה בדיוק העניין. המציאות אינה נורמלית. התקשורת אינה הוגנת ומאוזנת. ואמות המידה אינן חלות באופן שוויוני על כולם".

בהמשך ציין ליבסקינד שאראל סג"ל כלל איננו עובד התאגיד, "אראל סג"ל הוא ז'אנר בעיתונות. יש מי שאוהבים את הז'אנר הזה, יש מי שלא, אבל על דבר אחד אי אפשר יהיה להתווכח. התאגיד, כשפנה אליו והציע לו לשדר אצלו, רצה את זה בדיוק. לכו אל משדר הבחירות המרכזי של 'כאן 11'. סג"ל הושב אז באולפן על תקן נציגם של נתניהו ושל הליכוד. כך היה היחס אליו. כך נראה הדיון סביבו. אני מודה שמאד לא אהבתי את זה, אבל התאגיד לא יכול לשחק עם סג"ל בכל פעם מכיוון אחר, לפי צרכיו".

"אני מעדיף את סג"ל, ששם את הקלפים באופן גלוי, על מגישים שמשתמשים בזמן השידור שניתן להם, כדי לקדם את עמדותיהם הפוליטיות, במסווה של ממלכתיות, שאינה קיימת, ולא הייתה קיימת אצלם מעולם. הם ודומיהם עושים את זה מדי יום במסגרת השידור הציבורי, והנהלת התאגיד חיה איתם בשלום ובשלווה. אראל סג"ל עשה את מה שעשה בשעות הפנאי, והושעה", תקף ליבסקינד.

"מאז שהתכנית שלנו באוויר, היו לי ויש לי רק מילים טובות להגיד על כל מי שעובד מולנו ומעלינו ב'כאן'. לזכותו של ברוך שי, מנהל חטיבת החדשות, ייאמר שהוא לא התערב לנו מעולם בתכנים, ולא העיר לנו מעולם על שום דבר שנאמר בתכנית. קבלנו ואנחנו מקבלים חופש מלא לומר מה שבא לנו. ובכל זאת, אחרי אירועי הימים האחרונים, ונוכח כל מה שכתבתי לעיל, אני מרגיש שאני לא יכול לשדר, כשאראל מושעה. מה זה אומר? שכל עוד התכנית 'קלמן וסג"ל', תהיה בלי סג"ל, היא תהיה גם בלי קלמן. אחזור לשדר בטלוויזיה, כשסג"ל יחזור", חתם ליבסקינד.