הציוץ הלועג
הציוץ הלועגצילום מסך

הממונה על קבילות הציבור בתאגיד השידור הציבורי ''כאן'', אורלי ממן, מקבלת את הטענות נגד הציוץ שפורסם בחשבון הטוויטר של התאגיד לאחר השעייתו של אראל סג''ל, וסוברת כי היה צריך למחוק את הציוץ.

בציוץ נראה סג"ל מנגן בגיטרה על רקע לוגו האירוויזיון, תחת הכיתוב "לפחות דילמה אחת נחסכה לנו''.

הציוץ גרר אלפי תגובות המוחות ומבקרות את הציוץ שהתפרש כפוגעני, לעגני ומבזה את סג"ל בפרט על רקע פרסומו לאחר ההחלטה להשעותו.

חטיבת הדיגיטל של התאגיד הסבירה לממן כי פרסמה את הציוץ ''במקביל ומבלי שעודכנה על ההשעיה. מכאן, שהציוץ לא התייחס להשעיה וכאמור כוונתו להחמיא לאראל סג"ל".

באשר לטענה כי גם לאחר שנודע על השעייתו של העובד הציוץ לא נמחק, הסבירה חטיבת הדיגיטל כי "מדיניות החטיבה היא לא למחוק ציוצים ובפרט שהציוץ לא התייחס כלל להשעיה ונכתב בהומור".

כאמור, אורלי ממן קיבלה את הטענות נגד הציוץ והביעה צער על העובדה שהוא לא נמחק. ''עמדת הממונה בין אם היה ידוע דבר ההשעיה בין אם לאו, וגם אם הכוונה הייתה הומוריסטית או מחמיאה - על רקע התגובות החריפות הרבות שפירשו את הציוץ כלעגני ופוגעני נוכח ההשעיה, ראוי היה לתאגיד להבהיר בחשבון הטוויטר את השתלשלות העניינים, להתנצל על פגיעה ככל שהתפרשה ככזו, או לפחות למחוק את הציוץ.

''עם זאת, ולמרות הביקורת הרבה, הדבר לא נעשה. הציוץ נותר בפרסומו ללא התייחסות של התאגיד, ועל כך יש להצטער. לאור האמור אני מוצאת את התלונות בעניין הציוץ מוצדקות", כתבה ממן.

מארגון בצלמו שהגיש את התלונה נמסר בתגובה לדברי הממונה: ''אנחנו מברכים על החלטת הנציבות שהציוץ היה פוגעני ומבזה. נמשיך להילחם למען כבוד האדם באשר הוא אדם''.

העיתונאים שרים עם נתניהו: שבחי ירושליםמתוך חשבון הטוויטר של ינון מגל

נציין כי אראל סג"ל יחזור הערב (שלישי) להגיש את התכנית אותה הוא משדר יחד עם העיתונאי קלמן ליבסקינד ב'כאן 11', "קלמן וסגל".

סג"ל הושעה למשך מספר ימים בעקבות השתתפותו בסרטון בו הוא שר את השיר "שבחי ירושלים" עם ידידיו אנשי התקשורת שמעון ריקלין וינון מגל, כאשר לאחר זמן קצר מצטרף אליהם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מהתאגיד נמסר אתמול, "בשיחת בירור שנערכה היום עם מנהל חטיבת החדשות, ברוך שי, הובהר לאראל סג"ל כי הסרטון שצולם עם ראש הממשלה בתקופת בחירות, עשוי להתפרש כתעמולת בחירות בהשתתפותו, זאת בניגוד לתקנון האתיקה של התאגיד. הובהר לסג"ל כי כעיתונאי בשידור הציבורי מצופה ממנו להקפיד על שמירת הקוד האתי, ובתום הבירור הוחלט כי הוא ישוב להגיש את תוכניתו החל ממחר בכאן 11".